تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3727086
شناسه : 3727086
تاریخ :
کف اقیانوس اکسیژن تولید می‌کند! اقتصاد ایران: محققان برآمدگی‌هایی فلزی در کف دریا کشف کرده اند که اکسیژن خود را در اعماق تاریک اقیانوس آرام تولید می کنند که به اکسیژن تاریک مشهور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، این برجستگی های پلی متالیک که مانند باتری های معمولی برق تولید می کنند، باور قدیمی که فقط ارگانیسم های فتوسنتز کننده قادر به تولید اکسیژن هستند را به چالش می کشد و احتمالا درک انسان از شیوه شروع حیات روی زمین تغییر می دهد.

محققان کشف کرده اند در اعماق تاریک اقیانوس آرام اکسیژن نه به وسیله ارگانیسم های زنده، بلکه توسط برجستگی های عجیب سیب زمینی شکل فلزی تولید می شود که به اندازه باتری های AA برق می سازند.

این کشف غیرمنتظره احتمالا تمام باورهای قدیمی را در هم می ریزد. به طور معمول تصور می شد موجودات زنده مانند گیاهان و جلبک می توانند باکمک فتوسنتز که نیازمند نور خورشید است اکسیژن تولید کنند.

اما در ۴ کیلومتر زیر سطح اقیانوس آرام که نور خورشید وجود ندارد، توده های کوچک مواد معدنی به نام برجستگی های پلی متالیکی رصد شده اند که اکسیژن تیره تولید می کنند.

این کشف در منطقه کلاریون کلیپرتون اقیانوس آرام، دشتی که بین هاوایی تا مکزیک امتداد یافته، انجام شده است. شرکت های معدنی تصمیم دارد این برجستگی را استخراج کنند.

برجستگی ها که گاهی اوقات باتری در صخره نامیده می شوند، مملو از فلزات مختلف مانند کبالت، نیکل، مس و منگنز هستند که در باتری، موبایل، توربین بادی و پنل های خورشیدی به کار می رود.