تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3727034
شناسه : 3727034
تاریخ :
پایگاه رفاه ایرانیان، کاربردهای بسیار بنیادی را به ارمغان آورد اقتصاد ایران: سید صولت مرتضوی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردها و کاربردهای بسیار بنیادی را پایگاه رفاه ایرانیان برای ما به ارمغان آورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر سید صولت مرتضوی با حضور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون پیشرفت و راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان و سامانه بهره‌مندی ایرانیان بیان کرد: یکی از پایگاه‌های شاخص و بسیار مؤثر در نظام تصمیم‌گیری پایگاه رفاه ایرانیان است. قانون‌گذار در بند «د» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت را مکلف کرد تا پایگاه رفاه ایرانیان را راه‌اندازی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه برقراری عدالت اجتماعی، توسعه حکمرانی داده‌محور از طریق مشاهده وضعیت کلان رفاهی آحاد مختلف جامعه و همچنین بازتوزیع عادلانه ثروت از طریق حمایت گروه‌های کم درآمد بود. اکنون کل اطلاعات جامعه ایرانی که بالغ بر ۸۵ میلیون نفر هستند را شناسایی کرده و برای بهره‌مندی دستگاه‌های مختلف و استفاده از آن و ارائه خدمات به آحاد مختلف جامعه این اطلاعات در سامانه رفاه ایرانیان جمع‌آوری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: اکنون اطلاعات دستگاه‌های متخلف به سامانه رفاه ایرانیان متصل شده است؛ کلیه اطلاعات بانکی، ساتنا و اطلاعات خرد به تفکیک هر صنف در این سامانه وجود دارد و می‌تواند در اختیار جامعه هدف قرار گیرد. اطلاعات مربوط به خودرو، مالیات، اطلاعات مربوط به بهره‌مندی از بیمه پایه و بیمه خدمات درمانی، اطلاعات آحاد مختلف از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و اطلاعات ساختار خانوار، سرپرست خانوار، سن اعضای خانواده، تعداد معلولان موجود در خانواده‌ها در این سامانه‌ها موجود است. دستاوردها و کاربردهای بسیار بنیادی را پایگاه رفاه ایرانیان برای ما به ارمغان آورده است.