تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727023
شناسه : 3727023
تاریخ :
«سمنان» استان برتر در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان گفت: این استان رتبه برتر در بین تمام استان های کشور را در شاخص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، به خود اختصاص داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ضرورت‌های به کار گیری نیروی انسانی و اشتغال در استان سمنان بیان کرد: به ازای تسهیلات اعطایی و تعهد اشتغال در استان سمنان بیمه نیروهای به کار گرفته شده، می‌بایست محقق شود.

وی با بیان اینکه این امر مورد رصد دستگاه‌های ذی ربط مانند تعاون کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد، افزود: صرفاً هدف ما ایجاد یک شغل نیست بلکه باید مسائل مرتبط با بیمه و امنیت شغلی و … نیز توسط صاحبان کسب و کارها و کارخانه‌ها و معادن و… مورد لحاظ قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه اشتغال اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در استان رخ داده است، تاکید کرد: در حوزه فارغ التحصیلان ما در زمره استان‌های اول کشور هستیم.

هاشمی با بیان اینکه ما در استان سمنان دومین استان کشور با پایین‌ترین نرخ بیکاری هستیم، گفت: تلاش دستگاه‌ها برای افزایش رضایت عمومی در بخش اشتغال است.

وی افزود: در کارگروه اشتغال استان سمنان نیز تاکید شد که دستگاه‌های اجرایی و حمایتی تلاش برای اشتغال پایدار و ارائه گزارش عملکرد مطلوب را داشته باشند تا بدانیم که چه اقداماتی را رخ داده و چه اقداماتی را نیز می‌بایست مورد توجه قرار دهیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس میزان ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین ایجاد اشتغال برای مناطق روستایی، صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، بنیاد برکت، کمیته امداد و.... می‌بایست در این زمینه‌ها توجه ویژه ای داشته باشند.