تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727013
شناسه : 3727013
تاریخ :
افزایش چشمگیر جرائم سازمان یافته اینترنتی در اتحادیه اروپا اقتصاد ایران: نتایج یک ارزیابی پلیس اروپا (یورو پل) از افزایش چشمگیر جرائم سازمان یافته اینترنتی از جمله حملات سایبری، کلاهبرداری و خشونت جنسی علیه کودکان به ویژه در بین جوانان اروپایی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، حملات سایبری، کلاهبرداری و خشونت جنسی علیه کودکان از جمله جرایم سازمان یافته در اینترنت است که در اتحادیه اروپا در حال افزایش است و مجرمان به طور فزاینده ای از آخرین فناوری ها استفاده می کنند.

بر اساس یک تحلیل، حملات سایبری، بهره کشی جنسی از کودکان و کلاهبرداری مالی تهدیدکننده ترین جنایات اینترنتی در اتحادیه اروپا هستند. بر اساس تحلیل اداره پلیس اروپا ( یورو پل) در لاهه، میلیون ها شهروند اتحادیه اروپا هر روز قربانی جرایم سازمان یافته آنلاین می شوند. کارشناسان یوروپل خاطرنشان می کنند که تقلب و تعداد مجرمان به ویژه در بین جوانان در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، مجرمان سایبری به طور فزاینده‌ای مشاغل کوچک و متوسط ​​را هدف قرار می دهند. بر این اساس اقدامات حفاظتی دیجیتال خوب نیست. افراد زیادی نیز قربانی حملات فیشینگ، به اصطلاح کلاهبرداری های عاشقانه (فریبکاری در دوستیابی یا عشق) می شوند یا توسط فروشگاه های آنلاین آسیب می بینند.

به گفته "یوروپل"، افزایش خشونت جنسی علیه کودکان به صورت آنلاین نیز نگران کننده است. در این میان افزایش استفاده از هوش مصنوعی در این گونه جرائم نیز نگران کننده است. در این گزارش آمده است: هوش مصنوعی به طور فزاینده ای به بخشی از ابزار مجرمان تبدیل می شود. روش های باج خواهی پیچیده به طور فزاینده ای وجود دارد.

بر این اساس باندها الگوهایی را برای کلاهبرداری، بهره کشی جنسی یا ایمیل های فیشینگ در اینترنت می فروشند. فیلمنامه دیالوگ با خردسالان به مجرمان کمک می کند تا "تکنیک های آرایش خود را اصلاح کنند." بر اساس این تجزیه و تحلیل، به اصطلاح دیپ فیک - تقلبی فریبنده واقعی از تصاویر و صداها - نیز به طور گسترده استفاده می شود.

صداها برای به اصطلاح تماس های شوکه کننده با اقوام یا دوستان به منظور باج گیری پول یا دسترسی بانک به داده ها کپی می شوند. همچنین هوش مصنوعی برای تحریف ویدئوها یا تصاویر خشونت جنسی علیه کودکان استفاده می شود.

رئیس پلیس اروپا همچنین اخیرا نسبت به خطر فزاینده جرائم سازمان یافته مرتبط با مواد مخدر و افزایش چشمگیر این گونه جرائم در اروپا هشدار داد.

طبق مطالعات اداره پلیس اروپا مستقر در لاهه، 821 شبکه جنایی جدی در اتحادیه اروپا فعال هستند. یوروپل اخیرا هشدار داده است که این باندها، با بیش از 25000 عضو، بسیار حرفه‌ای و بی وجدان هستند. بر اساس تحلیل ها، تجارت اصلی آن ها قاچاق مواد مخدر است.

انتهای پیام/