تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727011
شناسه : 3727011
تاریخ :
شناسایی ۵۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز در استان زنجان اقتصاد ایران: زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۵۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز در استان کشف و شناسایی، که از این تعداد ۴۲۵ فقره به مجاز تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی اظهار کرد: بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز کشف شده به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و قیدار است.

وی افزود: این میزان کشف و شناسایی انشعاب غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است که برای عبور موفق از تابستان بزودی مانور شناسایی انشعابات غیرمجاز در سرتاسر استان آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۹ هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود داشته باشد که طبق هدف گذاری انجام شده امسال ۴ هزار فقره از این انشعابات جمع آوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز بیشتر در مناطق روستایی و فعالیت‌های آببری همچون آبیاری باغ و باغچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد: انشعاب غیرمجاز عدالت در توزیع آب را تحت تأثیر قرار داده و آبرسانی به سایر مشترکین را با اخلال جدی مواجه می‌کند.

به گفته نادرخانی حدود ۲ درصد از کل انشعابات استان را غیرمجازها به خود اختصاص داده‌اند که بیش از ۱۰ درصد از کل تولید آب در این بخش هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: میزان آب مصرفی در بخش انشعابات غیرمجاز، جزو هدر رفت های ظاهری است که در کنار خرابی کنتورهای آب و تجهیزات اندازه گیری بخشی از هدر رفت را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۱۹ هزار دستگاه کنتور خراب در استان وجود دارد که بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تعویض شده است.

این مسئول با اشاره به این نکته که قانون گذار اختیارات مناسبی جهت جریمه و برخورد با متخلفین در حوزه انشعابات غیرمجاز در اختیار شرکت‌های آبفا گذاشته است گفت: در عین حال سیاست‌های تشویقی برای خوداظهاری مشترکین در تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز در نظر گرفته شده است.