تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3726948
شناسه : 3726948
تاریخ :
گام بلند «کامالا هریس» برای نامزدی دموکرات‌ها اقتصاد ایران: معاون رئیس‌جمهور آمریکا که هم‌اکنون جدی‌ترین گزینه نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری است توانست حمایت کافی را از نمایندگان مجمع نمایندگان این حزب را کسب کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» تاکنون موفق شده حمایت ۲۲۱۴ نماینده مجمع نمایندگان حزب دموکرات را کسب کند؛ هر فرد برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری باید حمایت حداقل ۱۹۷۵ نماینده را از مجموع حدود ۴ هزار نماینده را داشته باشد.

حدود ۴ هزار نماینده دموکرات در ماه‌های گذشته از نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند؛ با کناره‌گیری بایدن این نمایندگان قرار است در مجمع یا کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که ۱۹ تا ۲۲ آگوست برگزار می‌شود، یک بار دیگر نامزد اصلی حزب دموکرات را اعلام کنند.

هریس: مشتاقانه منتظرم رسماً نامزد حزب دموکرات باشم / می‌خواهم «ترامپ» را شکست دهم

کامالا هریس پس از کسب حمایت بیش از حد مجمع نمایندگان حزب دموکرات (دلیگیت) اعلام کرد: «مفتخرم که حمایت گسترده‌ای را که برای نامزد شدن حزب ما لازم است را به دست آورده‌ام، و به‌عنوان دختر کالیفرنیا، مفتخرم که هیأت ایالت زادگاهم کمک کرد تا کارزار ما را بالاتر ببریم. من مشتاقانه منتظر هستم که به زودی نمایندگی و نامزدی حزب دموکرات را به طور رسمی بپذیرم.

در چند ماه آینده، من به سراسر کشور سفر خواهم کرد و با آمریکایی ها در مورد هر چیزی که پیش روی ماست صحبت خواهم کرد. من کاملاً قصد دارم حزب خود را متحد کنم، ملت خود را متحد کنم و دونالد ترامپ را در ماه نوامبر شکست دهیم.»

حمایت گسترده دموکرات‌ها از کامالا هریس

پس از کناره‌گیری جو بایدن، نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گمانه‌زنی‌ها برای جانشین او افزایش یافته است؛ روزنامه واشنگتن‌پست دراین‌باره اعلام کرد که حمایت مقامات و اعضای ارشد حزب دموکرات از نامزدی «کامالا هریس» معاون کنونی بایدن در حال افزایش است.

به نوشته واشنگتن‌پست تا این لحظه ۳۰ سناتور از ۵۰ سناتور دموکراتِ مجلس سنا و ۱۳۷ نماینده از ۱۸۸ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و ۲۳ فرماندار دموکرات نیز حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کردند.

همچنین گروه بانفوذ سیاه‌پوستان کنگره که متشکل از ۶۰ قانونگذار هستند نیز از نامزدی هریس حمایت کردند.

بایدن پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا حمایت خود از معاون خود کاملاً هریس برای نامزدی دموکرات‌ها را اعلام کرد. وی پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ در پیامی تاکید کرد: امروز می‌خواهم حمایت کامل خود را از کاملاً هریس به عنوان نامزد حزب ما در سال جاری ارائه کنم. دموکرات‌ها - وقت آن است که دور هم جمع شویم و ترامپ را شکست دهیم. بیایید انجامش بدهیم.