تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3726893
شناسه : 3726893
تاریخ :
کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ در مذاکرات غزه شد اقتصاد ایران: در پی هفته‌ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان تل آویو و حماس، وزارت خارجه آمریکا از شتاب تازه‌ در مذاکرات برای توقف جنگ و آتش بس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی هفته‌ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان تل آویو و حماس برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا کاخ سفید ادعا کرد که شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای توقف جنگ جریان دارد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری النشره لبنان شامگاه دوشنبه گزارش داد که‌ وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است که اختلافات میان طرفین درگیری بر سر حصول توافق آتش بس در غزه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «اختلافات بر سر حصول توافق آتش در غزه را به شکل قابل توجهی کاهش داده‌ایم و صرفاً برخی مسائل حل نشده باقی مانده است.»

مذاکراتی که برای آتش بس غزه و تبادل اسرا در کشورهای عرب واسطه جریان دارد بیش از هر چیزی یک مانور آمریکایی-صهیونیستی برای تحقق اهداف آنهاست؛ چیزی که مقاومت به خوبی از آن آگاه است.

پیش از این نیز، جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی از وجود موانعی بر سر مذاکرات برای حصول آتش بس در غزه خبر داده بود.