تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3726824
شناسه : 3726824
تاریخ :
ضربه پهپاد «یافا» بر دکترین امنیتی ۴۵ ساله صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: یک کارشناس یمنی در ویدئویی تحلیل به بازخوانی تاثیرات عملیات پهپادی بامداد جمعه نیروهای مسلح یمن بر فراز آسمان شهر تل آویو و پیامدهای این عملیات کم نظیر بر راهبردها و دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد الوجیه»، کارشناس یمنی در ویدئویی تحلیلی به بررسی آثار و پیامدهای عملیات پهپادی «یافا» نیروهای مسلح یمن علیه تل آویو و تاثیر آن بر دکترین امنیتی، نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پرداخت.

 

.

 

 این کارشناس یمنی با بررسی عملکرد نیروهای مسلح یمن در طول ده ماه سپری شده از آغاز عملیات طوفان الاقصی و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح یمن در جریان مراحل چهارگانه عملیاتی پیشین خود موفق شدند تا معادله محاصره برابر محاصره و آتش برابر آتش را علیه رژیم صهیونیستی و متحدین اروپایی و غربی آن ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: مهم ترین تاثیر این عملیات های دریایی و موشکی در ده ماه گذشته و عملیات یافا، خدشه به دکترین امنیتی، اطلاعاتی و نظامی اسرائیل به ویژه دکترین رابین از دهه 1980 بود که تاکید داشت اسرائیل باید تفوق امنیتی و اطلاعاتی خود بر منطقه غرب آسیا را حفظ کند.

الوجیه ادامه داد: پرواز پهپاد یافا بر فراز آسمان تل آویو پس از طی نزدیک به 2500 کیلومتر مسافت و اصابت به اهداف موردنظر که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر از صهیونیست ها منجر شد، تفوق اطلاعاتی و نظامی صهیونیست ها را زیر سوال برد. رسانه ها و سران احزاب مخالف نتانیاهو اکنون این پرسش را مطرح می کنند که سیستم های متعدد پدافندی اسرائیل همچون پاتریوت، فلاخن داوود و گنبد آهنین چرا در رهگیری پهپاد یمنی ناکام ماندند؟

 

این کارشناس یمنی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به ابعاد بی سابقه این عملیات کم نظیر اضافه کرد: عملیات موفق پهپاد یافا توسط نیروهای مسلح یمن نشانه ای از غلبه راهبرد یمن بر استراتژی صهیونیستی، آمریکایی و غربی بود که باید به لحاظ فرهنگی، ایدئولوژیک و روش شناختی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

انتهای پیام/