تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3726810
شناسه : 3726810
تاریخ :
گوگل احتمالاً تغییری کوچک و کاربردی در سیستم Play Protect اعمال می‌کند اقتصاد ایران: سیستم Play Protect گوگل احتمالاً در آینده میزبان تغییری کوچک، اما کاربردی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل احتمالاً روی افزودن گزینه‌ی جدید اسکن مجدد (Rescan) به سیستم Play Protect پلی استور کار می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به حذف اپلیکیشن‌های خطرناک شناسایی‌شده در اسکن قبلی، اسکن دیگری را اجرا کنند.

به‌گزارش Android Authority، قابلیت Play Protect به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه خود را برای یافتن اپلیکیشن‌هایی با خطرهای بالقوه اسکن کند. اگر این قابلیت اپلیکیشنی را شناسایی کند که قوانین گوگل را نقض می‌کند، ضمن هشدار به کاربر، گزینه‌ای برای حذف آن ارائه می‌دهد.

اسکرین‌شاتی از رابط کاربری جدید Play Protect
اسکرین‌شاتی از رابط کاربری قدیمی Play Protect

در‌حال‌حاضر، Play Protect به‌محض شناسایی اپلیکیشن‌های خطرناک، کاربر را به حذف آن‌ مجبور می‌کند و اجازه نمی‌دهد که اسکن دوباره‌ای انجام شود. این مسئله‌ای است که می‌تواند برای کاربران آزاردهنده باشد؛ به‌خصوص در مواقعی که اپلیکیشنی به‌اشتباه به‌عنوان اپلیکیشن خطرناک شناسایی شود.

مقالات مرتبط
  • گوگل پلی استور از «اپلیکیشن‌هایی با کیفیت پایین» پاک‌سازی می‌شود
  • اندروید با این قابلیت جدید از کلاهبرداری جلوگیری می‌کند

قابلیت اسکن مجدد می‌تواند برای کسانی بسیار کاربردی باشد که اپلیکیشن‌ها را از منابعی غیر از پلی استور نصب می‌کنند. گوگل معمولاً این اپلیکیشن‌ها را به‌عنوان اپلیکیشن‌های پرخطر برچسب‌گذاری می‌کند.

هنوز زمان انتشار عمومی قابلیت اسکن مجدد Play Protect مشخص نیست.