تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726801
شناسه : 3726801
تاریخ :
پیگیری مصوبه معافیت سربازی ساکنان جزیره خارگ اقتصاد ایران: بوشهر- بخشدار ویژه خارگ از آغاز فرایند مصوبه معافیت سربازی ساکنین خارگ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا دشتی زاده در حاشیه نشست با دبیر کمیسیون سیاسی و امنیت ملی دفتر هیأت دولت به خبرنگار مهر اظهار کرد: جزیره ۳۲ کیلومتر مربعی خارگ در طول ۲ هزار و ۸۸۸ روز جنگ تحمیلی، ۲ هزار و ۸۳۴ بار مورد حمله موشکی و هوایی عراق قرار گرفت.

وی افزود: رشادت‌ها و جانفشانی ها و پایداری بومیان ساکن خارگ و ایثارگری متخصصان صنعت نفت، رزمندگان دلاور نیروهای مسلح و سایر دلسوزان حاضر در صحنه باعث شد که حتی برای یک روز هم جریان صادرات نفت قطع نگردد و نام خارگ به عنوان جزیره پایداری در تاریخ ثبت شود.

وی افزود: با توجه شرایط خاص و راهبردی این جزیره، پیشنهاد دادیم که همانند مصوبه معافیت سربازی یکی از فرزندان ساکنین جزایر استان هرمزگان شامل شهروندان خارگی نیز شود، که این موضوع به تأیید استاندار محترم بوشهر، رسید و مکاتبات لازم به وزارت کشور صورت پذیرفت.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته خوشبختانه این موضوع مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته و جهت ادامه روند به مراجع ذیصلاح بالادستی ارسال گردیده که امیدواری بسیار، جهت تحقق این موضوع حاصل شده است.

دشتی زاده گفت: درصورت تحقق این مهم، خانواده‌هایی که از تاریخ تصویب (۱۴۰۲/۰۵/۱۵) به مدت ۱۲ سال در این جزیره سکونت داشته باشند، می‌توانند یکی از فرزندان ذکور خانواده یا پدر خانواده از معافیت خدمت دوره ضرورت بهره‌مند شوند.