تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3726799
شناسه : 3726799
تاریخ :
انتشار فراخوان نخستین رقابت بین‌المللی فن آوری های نوین مالی اقتصاد ایران: فراخوان برگزاری نخستین مسابقه بین‌‍‌المللی فین‌تک‌کاپ و نحوه شرکت در این رویداد، همزمان با شانزدهمین رویداد بین‌المللی صنعت مالی منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین مسابقه بین‌‍‌المللی فین‌تک‌کاپ، همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی از 19 تا 22 مردادماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این مسابقه، همگام با شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم)، جذب سرمایه با مشارکت و نظر مردم و بازدیدکنندگان انجام خواهد شد. از این رو توجه ویژه به اثربخش بودن تعاملات میان سه بازیگر اصلی یعنی استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران و مردم به‌عنوان مخاطبین اصلی ایده‌ها مورد توجه قرار گرفته است تا این تعاملات به‌صورت هدفمند، به رشد و توسعه اکوسیستم استارتاپی در حوزه فین‌تک منجر شود. 

این رویداد، یک مسابقه بین فرصت‌ها برای فرصت‌آفرینی است که در آن صاحبان ایده با شناساندن ایده و جذب سرمایه لازم برای توسعه کسب‌وکار خود، سرمایه‌گذاران با تصمیم درست و سرمایه‌گذاری هدفمند روی ایده‌ها و مردم با مشارکت و  نظردهی روی ایده‌های کاربردی و دریافت جایزه نقش‌آفرینی ‌کنند.

اهداف محوری رقابت های فن آوری های مالی شامل افزایش سطح آگاهی مردم، سرمایه‌گذاران، نهادهای دولتی و خصوصی، موسسات دانشگاهی و مالی، رسانه‌ها، صاحبان ایده از صنعت فینتک؛ شناساندن و معرفی ایده‌های نو و استارتاپ‌های حوزه فن‌آوری‌های نوین مالی؛ ترویج و فرهنگ‌سازی مسائل مرتبط با فین‌تک برای توسعه این صنعت در کشور؛شناسایی نیازهای مردم در حوزه فین‌تک، افزایش سطح انتظارات و مطالبه‌گری عموم مردم از صنعت فینتک کشور و همچنین جلب توجه نهادهای دولتی به افزایش پایداری اقتصادی و رگولاتوری تسهیل‌گرانه در حوزه فین‌تک و انجام راهبردهای حمایتی بمنظور رفع چالش‌های این صنعت و هم‌افزایی بیشتر معرفی شده است.

  ابعاد بین‌المللی مسابقه نیز زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ورود سرمایه‌گذاران تخصصی در حوزه فینتک، ورود فینتک‌های بین‌المللی، معرفی فینتک‌های ایرانی در فضای بین‌الملل، توسعه کریدورهای نقطه به نقطه اقتصادی با کشورهای مختلف برای همکاری و تعامل در حوزه فینتک با همکاری رایزنان تجاری است.

براساس این گزارش کلیه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای محصول و یا خدمت در حوزه فناوری‌های مالی (فین‌تک) در این رقابت ها مجاز است. استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ثبت‌نام در این مسابقه بین‌المللی که در مدت 4 روز در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران، ضمن شناساندن ایده‌های خود به سرمایه‌گذاران و مردم، از فرصت جذب سرمایه برای کسب و کار خود نیز بهره‌مند شوند.

در رقابت نهایی که طی روز پایانی نمایشگاه،  در روز 22 مردادماه امسال برگزار خواهد شد، طرح‌های منتخب توسط داوران و مردم، در حضور سرمایه‌گذاران ایده خود را معرفی می‌کنند.

آخرین مهلت ثبت نام در این رقابت ها روز چهارشنبه 10 مردادماه 1403 خواهد بود و رقابت نهایی مشارکت کنندگان و اهدای جوایز نیز در روز دوشنبه 22 مردادماه 1403 انجام خواهد شد. در برنامه اختتامیه این مسابقه بین‌المللی، از فین‌تک‌های برتر، در 3 بخش بورس، بانک و بیمه تجلیل و به تیم‌های منتخب جوایز و تندیس مسابقه اهدا خواهد شد.

مطابق فراخوان اعلام شده،  استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه های مالی و بیمه و بانک جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام برای حضور در این رویداد بین‌المللی حداکثر تا روز چهارشنبه 10 مردادماه 1403 فرصت دارند از طریق شماره تلفن 74501000-021 داخلی 304 و نیز لینک https://f-ex.ir/fintech-cup اعلام آمادگی نمایید.

ثبت‌نام در مسابقه، به منزله تایید شرکت در رقابت و جذب سرمایه نیست و پس از ارزیابی توسط داوران مسابقه که از سرمایه‌گذاران و افراد صاحب‌نظر در صنعت فین‌تک هستند، ایده‌های با اخذ امتیاز بالاتر، امکان شرکت و حضور در رقابت نهایی و معرفی طرح در حضور سرمایه‌گذاران را خواهند داشت. حضور کلیه ایده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری‌های مالی در این رقابت بین‌المللی آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/