تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3726798
شناسه : 3726798
تاریخ :
نتانیاهو به امید بازگشت ترامپ مذاکرات را به تعویق می‌اندازد اقتصاد ایران: وبگاه آمریکایی پولتیکو در گزارشی نوشت: نتانیاهو در انتظار بازگشت ترامپ، حامی همیشگی تل آویو به منصب ریاست جمهوری در آمریکاست و به همین دلیل مذاکرات را به تعویق می‌اندازد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه «پولتیکو» در گزارشی نوشت: «بنیامین نتانیاهو» در انتظار بازگشت «دونالد ترامپ» حامی همیشگی تل آویو به منصب ریاست جمهوری است.

در ادامه این گزارش آمده است: در دو هفته گذشته نتانیاهو مذاکرات آتش‌بس در دوحه را علناً به تعویق انداخته و این تاخیر سبب طرح موضوعات جدید در روند مذاکرات شده است. این درحالی است که بایدن در هفته های اخیر نسبت به برقراری توافق تبادل اسرا و توقف جنگ علیه غزه دید مثبتی داشته است.

بنابر گفته منابع آگاه در این زمینه، دلایلی وجود دارد که سبب می‌شود نتانیاهو روند مذاکرات را به کندی پیش ببرد. یکی از این دلایل جلب رضایت «ایتمار بن گویر» و «بتسلئیل اسموتریچ» دو وزیر افراط‌گرای صهیونیست است که نتانیاهو را به خروج از کابینه و فروپاشی آن تهدید می کنند.

بنابراین گزارش، دلیل دیگر آن است که نتانیاهو اعتقاد دارد که جنبش حماس پس از حملات اخیر به شدت تضعیف شده و در وضعیت خطر قرار دارد. اما در نهایت به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این تاخیرات، انتظار نتانیاهو برای بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری است.

بنابر آنچه در این گزارش آمده است، نتانیاهو فکر می‌کند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند از اصرار بایدن به پایان جنگ، رهایی یابد. وی تصور می‌کند که ترامپ رفتار بهتری با رژیم صهیونیستی داشته و با جدیت بیشتری با ایران و هم‌پیمانانش به ویژه حزب الله برخورد خواهد کرد.

یکی از منابع آگاه در این زمینه می‌گوید: برآورد ما این است که نتانیاهو می‌خواهد تا انتخابات نوامبر زمان بخرد.