تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726788
شناسه : 3726788
تاریخ :
روندحل مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه باسرعت بیشتری رو به پیشرفت است اقتصاد ایران: مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: روند حل مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه با سرعت بیشتری رو به پیشرفت است. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان طی سفر به دمشق که بمنظور بحث و تبادل نظر با مقامات کشور سوریه پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات داخلی و بین المللی این کشور به‌عمل آمده است، به‌صورت جداگانه با آقای فیصل مقداد وزیر امور خارجه و بسام صباغ قائم مقام وزیر خارجه دیدار کرد.

خاجی در این گفت‌وگوها ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات مجلس ملی سوریه تاکید کرد روند حل مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه با سرعت بیشتری رو به پیشرفت است.

وی همچنین ضمن تشکر از حضور بشار اسد رئیس جمهور و هیأت عالیرتبه سوریه در مراسم ادای احترام به شهدای خدمت به گفتگوی تلفنی وی با رئیس جمهور منتخب کشورمان اشاره و بر راهبردی بودن روابط دو کشور ایران و سوریه و اهتمام دولت جدید بر اجرایی شدن توافقات موجود تاکید نمود.

در این دیدارها، طرفین پیرامون توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در ابعاد مختلف، آخرین تحولات منطقه و سوریه، بازگشت آوارگان سوری، برگزاری نشست کمیته قانون اساسی و آخرین تحرکات برای ازسرگیری گفتگوهای سیاسی جهت احیای روابط سوریه و ترکیه، نیز بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این دیدارها ضمن محکوم نمودن سیاسی کاری کشورهای غربی در موضوع پناهندگان، خواستار اجرای قطعنامه سازمان ملل در خصوص بازسازی فوری سوریه و فراهم نمودن زمینه‌ها و امکانات مناسب برای بازگشت پناهندگان تاکید نمودند.