تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726780
شناسه : 3726780
تاریخ :
احشام عشایر مشگین شهر واکسینه می‌شوند اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: دام و احشام جامعه عشایری کوچ‌روی دامنه‌های سبلان در مقابل بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی عصر دوشنبه در بازدید ییلاقات سبلان، اظهار کرد: شرایط خوبی در کوچ و اسکان عشایر در دامنه‌های سبلان و ییلاقات فراهم شده تا از چرا و تعلیف مناسب بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان طرح واکسیناسیون رایگان احشام عشایر کوچ‌رو در دامنه‌های سبلان آغاز شده که این روند از منطقه «سونابگیم» مشگین‌شهر برای واکسینه کردن دام‌ها استارت خورده است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: قرار است در کمتر از یک ماه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دام عشایر ایل شاهسون در مقابل بیماری تب برفکی یا همان بیماری دهان و پا واکسینه شده و شاهد بروز این بیماری در بین جمعیت دام نباشیم.

محمدی به خطرناک بودن بیماری‌های مشترک دام و انسان و ضرورت اقدامات پیشگیرانه را در این حوزه یادآور شد و افزود: همکاران دامپزشکی تلاش می‌کنند تا بهترین شرایط و موقعیت را برای واکسیناسیون دام مهیا کنند که رایگان بودن این عملیات به استقبال بیشتر دامداران نیز منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و کوشش اکیپ‌های دامپزشکی تمامی دام‌های عشایر در برابر بیماری‌ها به ویژه بیماری تب برفکی مصونیت پیدا کرده تا شاهد بروز و ظهور این بیماری نباشیم.

محمدی اضافه کرد: اکیپ‌های دامپزشکی و گروه‌های جهادی حاضر در منطقه کمر همت بستند تا به سلامت دام کمک کرده و به دنبال آن امنیت غذایی بیشتری را نیز شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: در حال حاضر بخش عظیمی از جمعیت دام عشایر استان در ییلاقات به سر می‌برد که با حضور اکیپ‌های دامپزشکی و اجرای طرح واکسیناسیون رایگان احشام عشایر، انتظار می‌رود مقابله با بیماری‌های احتمالی در حال گسترش نیز به حداقل برسد.