تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726779
شناسه : 3726779
تاریخ :
۲۸ اثر طبیعی اردبیل در فهرست آثار ملی ثبت شده است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۸ اثر طبیعی از استان اردبیل در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی‌ادیب عصر دوشنبه در نشست معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بتوانیم این آثار را در ردیف آثار ملی و حتی جهانی به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: تنها بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و همچنان پرونده برخی مجموعه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در اولویت ارسال برای یونسکو است تا از طریق مسئولان کشوری ثبت جهانی آنها را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات ارائه شده، جمع‌بندی پرونده‌ها را برای ثبت آثار انجام دهد تا روند قانونی را در ثبت آنها شاهد باشیم.

محمدی‌ادیب افزود: هفت اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی از این استان به ثبت رسیده و ۶ اثر ملی طبیعی و هفت اثر منقول فرهنگی و تاریخی نیز در این ردیف ثبت شده است.

وی از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها برای شناسایی و جمع‌بندی این آثار خبر داد و خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تلاش است تا با ثبت آثار به حفظ و صیانت آنها در ابعاد مختلف طبیعی، تاریخی و آثار منقول و غیرمنقول در استان‌ها کمک کند که استان اردبیل نیز در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است.

محمدی‌ادیب از تهیه پرونده و ثبت آثار در فهرست آثار ملی به عنوان گام مؤثر و نهایی در پیگیری امور خبر داد و اضافه کرد: ۲۸ اثر طبیعی در این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: ۹۰۰ اثر غیرمنقول شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های تاریخی و همچنین ۷۸ اثر منقول تاریخی و فرهنگی شامل آثار ناملموس فرهنگی و طبیعی نیز در فهرست آثار به ثبت رسیده که همچنان این روند با قوت و قدرت ادامه دارد.