تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3726776
شناسه : 3726776
تاریخ :
ایلان ماسک: ربات‌های انسان‌نمای تسلا سال آینده به‌صورت داخلی استفاده خواهند شد اقتصاد ایران: ایلان ماسک وعده داد ربات انسان‌نمای تسلا از سال ۲۰۲۵ در این شرکت مشغول به‌ کار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد سال آینده ربات‌های انسان‌نما را برای استفاده‌های داخلی به‌صورت محدود تولید کند. این خبر چند ماه پس‌ از وعده‌ی اولیه‌ی او برای عرضه‌ی ربات‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

براساس پست ماسک در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، تسلا امیدوار است تولید انبوه ربات‌های انسان‌نمای خود را تا سال ۲۰۲۶ آغاز کند و آن‌ها را به سایر شرکت‌ها نیز بفروشد.

مدیرعامل تسلا در آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) گفته بود ربات انسان‌نمای این شرکت که آپتیموس نام دارد، تا پایان سال جاری میلادی خواهد توانست وظایفی را در کارخانه‌های این شرکت انجام دهد و امکان دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ برای فروش به سایر شرکت‌ها آماده شود.

شرکت هوندا و بوستون داینامیکس از سال‌ها قبل توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نما را آغاز کرده‌اند. هدف از ساخت این ربات‌ها، رفع کمبود نیروی‌ کار و انجام کارهای تکراری خطرناک یا خسته‌کننده مانند لجستیک و انبارداری و تولید است.

ایلان ماسک سابقه‌ی عمل‌نکردن به وعده‌هایش را دارد. او سال ۲۰۱۹ به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران با نام روبو تاکسی راه‌اندازی خواهد کرد. هفته‌ی گذشته، او با اشاره به درخواستش برای اعمال تغییر مهم در طراحی قسمت جلو این خودروها، نشان داد که رونمایی به‌تعویق افتاده است.

مقالات مرتبط:
  • ربات انسان‌نمای تسلا لباس تا می‌کند! [تماشا کنید]
  • تسلا احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ فروش ربات انسان‌نما را شروع می‌کند

اولین نسل از ربات آپتیموس در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور و مهر ۱۴۰۱) معرفی شد. تسلا چند ماه قبل ویدئویی از نسل دوم ربات دوپای خود را منتشر کرد که آن را درحال تاکردن تی‌شرت نشان می‌داد.

با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی که بیش‌ از ۸۰ درصد از درآمد سه‌ماهه‌ی تسلا را تشکیل می‌دهند، ایلان ماسک در ماه‌های اخیر روی هوش مصنوعی، نرم‌افزار رانندگی خودکار، روبوتاکسی و ربات آپتیموس تمرکز کرده است.