تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726768
شناسه : 3726768
تاریخ :
اهمیت همکاری مسئولین بسیج اساتید با دولت چهاردهم اقتصاد ایران: رئیس سازمان بسیج اساتید بر اهمیت همکاری مسئولین بسیج اساتید با دولت چهاردهم تاکید کرد و گفت: به دنبال حل مشکلات و ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های اداری و اجرایی و بخش‌های مختلف حاکمیتی هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مردانی، در نشست مشترک دبیران مجامع استانی بسیج و مراکز هماهنگی اقشار بسیج با سازمان بسیج اساتید کشور بر لزوم انتقال ارزش‌های دهه 60 به نسل جدید اشاره کرد و گفت: در همین راستا بسیج اساتید در قالب قرارگاه ارتقای نظام حکمرانی، کارهای زمین‌مانده را شناسایی کرده و اقدامات راهبردی را برای اجرای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی بیش از 4 دهه است که ارزش‌های دینی در جامعه رواج دارد، اظهار کرد: مشارکت موثر مردم در انتخابات اخیر نشان‌دهنده وجود ارزش‌های انقلابی در بطن جامعه است. باید با ادبیات امروزی این اصول مقدس را زنده نگه‌داریم و به وسیله مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور به‌دنبال شناسایی نظام مسائل کلان کشور و حل آن‌ها باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید ضمن تاکید بر سه سطح از چالش‌های اساسی نظام حکمرانی در کشور، افزود: بسیج باید در چند نقطه کانونی متمرکز شود و چالش‌های بنیادین انقلاب اسلامی باید در سه سطح مورد بررسی قرار گیرد، سطح اول چالش‌های معرفتی و شناختی است زیرا نسل جدید با ماموریت‌های معاندان آشنا نیستند.

محمدرضا مردانی ادامه داد: سطح دوم بررسی شاخصه‌های مهم حکمرانی در کشور و توجه به مبانی انقلاب و شکل گیری اندیشه مقاومت براساس اصول انقلاب اسلامی است، همچنین سطح سوم این چالش‌ها ارزیابی هنجارها و رفتارهای عموم جامعه است.

وی وحدت را یکی از چارچوب‌های گام دوم انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: چندقطبی در گفتمان انقلاب برخلاف اصول حکمرانی مبتنی بر دولت اسلامی است، بنابراین از همه اساتید دانشگاه‌ها انتظار می‌رود برای وحدت کلمه و نزدیک کردن ادبیات سیاسی جریانات مختلف جبهه انقلاب به یکدیگر، کمک کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به 4 اولویت این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: سازمان بسیج اساتید با 4 اولویت اصلی راهبردهای خود را پیش می‌برد، اول انسجام سازمانی است که براساس سلسله مراتب مشخص به انجام بهتر و شفاف‌تر امور کمک می‌کند. دوم اقدامات مربوط به جهاد تبیین است که طبق بیانات مقام معظم رهبری باید به آن پرداخته شود، سوم کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است. چهارم کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی است.

محمدرضا مردانی بر کارکردهای قرارگاه کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور تاکید کرد و گفت: وظیفه سازمان بسیج اساتید نه‌تنها تربیت کادر متعهد و متخصص برای کشور است، بلکه حل مشکلات و ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های اداری و اجرایی و بخش‌های مختلف حاکمیتی در سطح ملی، استانی و محلی در حیطه وظایف این قرارگاه تعریف شده است.

وی درباره لزوم به‌کارگیری اساتید نخبه کشور در ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی به ذکر نکاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: باید اساتید نخبه دانشگاه‌ها را در مسائل حکمرانی به صورت مشورتی و پژوهشی به‌کارگیری کرد و به آن‌ها فرصت ارائه داد تا طی ارتباط با مسئولان به ارائه پیشنهادات کارشناسانه خود بپردازند، زیرا تنها قشری که با علم خود می‌تواند ما را به برنامه‌های عملیاتی و کاربردی برساند، اساتید بسیجی متعهد و متخصص هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: کانون بسیج اساتید در دانشگاه‌های مادر استان‌های کشور باید خط مقدم مبارزه با ناکارآمدی و تربیت کادر انقلابی باشد تا ما را از بی‌برنامگی و کارهای بیهوده نجات دهد.

در ادامه جلسه، حمید یزدانی دبیر قرارگاه کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی سازمان بسیج اساتید کشور به شرح چارچوب سازمانی این قرارگاه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای تحقق دولت اسلامی در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی، سال 1400 طرح کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور با 15 ماده و 12 تبصره آماده شد.

وی به سه سامانه این قرارگاه اشاره کرد و افزود: سامانه شناسایی و رصد چالش‌های اساسی نظام حکمرانی کشور، سامانه راهکارها و ارائه بسته‌های سیاستی و سامانه پایش و نظارت بر حسن اجرای بسته‌های پیشنهادی از جمله ساختار فرایندی تحقق اهداف قرارگاه است، که در این سه زمینه مجموعه‌های مختلفی مانند اندیشکده‌ها و هیات‌های اندیشه ورز به ما کمک می‌کنند.

دبیر قرارگاه کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی سازمان بسیج اساتید، فعالیت کمیته‌های قرارگاه حکمرانی را تشریح کرد و ادامه داد: 22 کمیته تخصصی برای 6 حوزه نظام مسائل ملی فعال شده است که دبیر هرکدام ازآن‌ها استاد تمام دانشگاه‌های مادر کشور بوده و برخی از آن‌ها از مسئولان تراز جمهوری اسلامی ایران هستند.

در پایان، محمد رضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تاکید بر اهمیت همکاری با دولت جدید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر همکاری قوای سه گانه برای پیشبرد برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‌های توسعه و الزامات حکمرانی کشور تاکید دارند، بنابراین مسئولان بسیج اساتید در استان‌ها فارغ از گرایشات سیاسی در قالب کمیته‌های این قرارگاه به مدیران امر در دولت کمک می‌کنند، تا شاهد موفقیت‌ دولت چهاردهم باشیم.

انتهای پیام/