تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3726764
شناسه : 3726764
تاریخ :
با خاموشی زودهنگام موتور، مرسدس به‌صورت از راه دور ابرخودرو AMG One را غیرفعال می‌کند اقتصاد ایران: اگر دارنده‌ی مرسدس AMG One شش مرتبه این ماشین را بدون توجه به دمای موردنیاز برای شروع حرکت روشن کند، این شرکت خودرو را به‌طور کامل غیرفعال می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهندسان مرسدس و AMG با قراردادن موتور فرمول یک در ابرخودرو جاده‌ای AMG One در سال ۲۰۱۷، شاهکاری خاص برای صنعت خودروسازی را معرفی کردند. بالاخره این خودرو در سال ۲۰۲۲ به مرحله‌ی تولید و عرضه رسید. نیکو رزبرگ، قهرمان سابق فرمول یک، یکی از اولین مشتریان این خودرو بود که پس از شش سال انتظار، بالاخره آن را تحویل گرفت.

رزبرگ در یوتیوب درباره‌ی حساسیت و قوانین خاص خودرو مرسدس AMG One توضیح می‌دهد که موتور توربوشارژر ۶ سیلندر ۱٫۶ لیتری این خودرو باید هر ۵۰٬۰۰۰ کیلومتر یک بار بازسازی شود. او می‌گوید یک بار قبل از اینکه موتور به دمای ایدئال برسد، خودرو را خاموش کرد.

اگر این کار را شش بار متوالی انجام دهید، مرسدس خودرو را قفل می‌کند و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. در این صورت، مالک خودرو AMG One باید با مرسدس تماس بگیرد و از متخصص AMG بخواهد با لپ‌تاپ به محل او بیاید و قفل خودرو را باز کند.

بنابر دستورالعمل‌های استفاده از خودرو AMG One، اگر خودرو خاموش باشد، رسیدن موتور احتراق داخلی به دمای ایدئال ۵ تا ۸ دقیقه طول می‌کشد و با رانندگی این زمان به ۲ تا ۵ دقیقه کاهش می‌یابد. این ابرخودرو همیشه در حالت تمام‌الکتریکی روشن می‌شود و موتور احتراق داخلی تا زمانی‌که مبدل کاتالیزوری به ۵۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد (۹۳۲ درجه‌ی فارنهایت) برسد، روشن نمی‌شود که این فرایند بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه طول می‌کشد. در این مدت خودرو AMG One عملاً مانند خودرو برقی رفتار می‌کند.

یوخن هرمان، مدیر ارشد فناوری AMG، به رزبرگ گفت که سخت‌ترین بخش فرایند توسعه‌ی طولانی این خودرو، درست‌کردن نرم‌افزار آن بود. از اظهارات قبلی نمایندگان این شرکت می‌دانیم که کاهش دور موتور در حالت سکون از ۵٬۰۰۰ دور‌ در‌ دقیقه در خودرو F1 به ۱٬۲۵۰ دور در دقیقه برای مهندسان این شرکت کاری بسیار دشواری بوده است.

مقالات مرتبط
  • ابرخودروی مرسدس AMG پروژه یک، رسما معرفی شد
  • ابرخودرو مرسدس AMG One در بزرگراه‌های آلمان به سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت رسید [تماشا کنید]

هرمان اذعان کرد که AMG One پیچیده‌ترین خودرویی بود که تابه‌حال در تاریخ مرسدس توسعه یافته است و به‌گفته او، این خودرو هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی به‌دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌‌ی آلایندگی، تولید خودرو جاده‌ای دیگر با موتور F1 را رد کرده است و فقط ۲۷۵ دستگاه از AMG One به‌صورت دست‌ساز تولید خواهد کرد.