تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726734
شناسه : 3726734
تاریخ :
ساخت و ساز با کیفیت جاده ابریشم را در دستور خواهیم داشت اقتصاد ایران: سفیر چین در تهران گفت: ساخت و ساز با کیفیت جاده ابریشم را در دستور خواهیم داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در حاشیه نشست مشترک با سفیر جدید چین در ایران گفت: همانطور که در این نشست مطرح شد جزایر سه گانه ایران را برای همیشه متعلق به ایران می‌دانند و این چهارمین سفری بود که ما میزبان مقامات چینی بودیم. امروز هم ۱۲ نفر از دبیران کل احزاب ایران در این نشست صحبت کردند.

وی افزود: ما به صورت مستمر ملاقات‌هایی با مقامات چینی خواهیم داشت.

«زنگ پی وو» سفیر جدید چین در ایران هم در ادامه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تشکر می‌کنم که امروز خانه احزاب ایران فرصتی برای من ایجاد کرد تا بتوانم بیشتر صحبت کنم. برای طرف ایرانی و احزاب حاضر در جلسه صحبت کردم. در این نشست گفتم که برای توسعه سیاسی و دروازه‌های باز به سبک چینی وارد عمل شده‌ایم.

وی ادامه داد: ما ساخت و ساز با کیفیت جاده ابریشم را در دستور خواهیم داشت و در این نشست به آن اشاره کردم. مشارکت راهبردی چین و ایران نیروی محرکه قوه‌ای دارد که برای منافع دو ملت اجرا می‌شود.

سفیر جدید ایران در چین ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند روند توسعه همکاری دو کشور را متوقف کند. برخی از مسائل را بررسی کردیم و طرف چینی تاکید دارد که همیشه از استقرار حاکمیت و توسعه سیاسی طرف ایرانی حمایت می‌کند اما هیچ وقت یک جانبه‌گرایی نداشتیم. ما در رابطه با توسعه بیشتر روابط چین و ایران گفتگو کرده‌ایم و فکر می‌کنیم نتیجه خوبی به دست آورده‌ایم و از آقای حشمتیان و خانه احزاب ایران تشکر می‌کنم.