تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726705
شناسه : 3726705
تاریخ :
به اصول سرزمینی و فرهنگی و دینی‌مان بسیار اهمیت می‌دهیم اقتصاد ایران: دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران در نشست با سفیر جدید چین در ایران با اشاره به اینکه اعضای حزب ما کهنه سواران سیاسی ایران هستند گفت: ما به اصول سرزمینی و فرهنگی و دینی‌مان بسیار اهمیت می‌دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران در نشست با سفیر جدید چین در ایران با اشاره به اینکه اعضای حزب ما کهنه سواران سیاسی ایران هستند گفت: ما به اصول سرزمینی و فرهنگی و دینی‌مان بسیار اهمیت می‌دهیم و ایران و چین روابط فرهنگی و تمدنی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و زمانی که هیچ کشوری در دنیا راه و رسم حکمرانی را نمی‌دانست ایران و چین راه و رسم حکمرانی را به جهان آموختند.

وی ادامه داد: ما در عرصه تاریخی هستیم که برخی از گروه‌ها هنوز در عرصه حکمرانی قرار نگرفته‌اند اما از دوستان کشور چین هستند مانند گروه طالبان، و شما می‌دانید که حقابه ایران از هیرمند یکی از قوانین مهم در دنیا به شمار می‌آید. شایسته هست کشور دوست که با ما همکاری راهبردی دارد به یک گروهی که در مرحله آموزش حکمرانی هست، اجرای قانون را آموزش دهد؛ طبق عهدنامه‌های منطقه‌ای و دوجانبه و چند جانبه حقابه هیرمند منطقه سیستان و بلوچستان را افغانستان رعایت کند.

متانی به میزبانی حزب کمونیست چین از دبیران کل احزاب ایران تشکر کرد و افزود: امیدواریم حزب کمونیست چین با دولت مردمی آینده در ایران که به سوی صلح حرکت می‌کند، همکاری خوبی داشته باشد. دفاع از ایثارگران و قانون اساسی که در جناح مستقلین و اعتدالگرایان قرار دارد آماده همکاری جریانی و جناحی با حزب کمونیست چین در حال و آینده است.