تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3726700
شناسه : 3726700
تاریخ :
بورل: «نتانیاهو» باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای روابط خارجی این اتحادیه در بروکسل گفت: «نتانیاهو» می‌تواند تاریخ را به دلخواه تفسیر کند؛ اما باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در سخنانی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش برای تغییر تاریخ و نظرات دادگاه بین المللی به نفع خود انتقاد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست شورای روابط خارجی این اتحادیه در بروکسل به خبرنگاران گفت: کابینه بنیامین نتانیاهو، نظر اخیر دیوان دادگستری بین المللی (ICJ) درباره شهرک سازی های کرانه باختری را رد کرده است.

«جوزف بورل» با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو گفت: خب، شما می‌توانید تاریخ را هر طور که بخواهید تفسیر کنید، اما ما در مورد حقوق بین الملل صحبت می‌کنیم و شما باید به قوانین بین المللی احترام بگذارید.

وی سپس تاکید کرد که در نظر مشورتی آمده است که «اشغال اراضی فلسطینی در کرانه باختری کاملاً غیرقانونی است و باید متوقف شود».

به گفته بورل، دیوان بین المللی دادگستری، «بالاترین نهاد حقوقی سازمان ملل»، «پیام بسیار روشنی» فرستاده است.

این مقام اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از تل آویو گفت: سیاست نتوانسته است به دنبال راه حل باشد؛ دادگاه برای اجرای نظر آنها آنجا نیست. نظرات باید توسط قدرت‌های سیاسی اجرا شوند.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید در اسرع وقت به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد و در ادامه نیز از تل‌آویو خواست تا بابت اقداماتش که جامعه بین‌الملل آن را نامشروع می‌داند، غرامت کامل پرداخت کند.

این دیوان همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض متعدد قوانین بین‌المللی از جمله اقدامات برابر با آپارتاید، محکوم کرد.