تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3726681
شناسه : 3726681
تاریخ :
گمرک: ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۷.۶ میلیون تن رسید اقتصاد ایران: رییس کل گمرک ایران گفت: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۴ ماهه ابتدایی امسال با رشدی ۵۹ درصدی به ۷.۶ میلیون تن رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران، گفت: ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۷.۶ میلیون تن رسید. همچنین ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۴ ماهه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۶۲۲ هزار تن رسید.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: گمرک پیرانشهر در استان آذربایجان غربی با ۶۶۱ درصد افزایش در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیشترین رشد را در بین گمرکات مبدا ترانزیتی داشته و از گمرک پیرانشهر، بیشترین افزایش ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات سرخس، پرویز خان و باشماق بود که در این مدت به ترتیب ۲۸۶، ۱۹۷ و ۱۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه ابتدایی امسال بیشترین حجم ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان انجام گرفت، گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه ترانزیت خارجی شده است و گمرکات منطقه ویژه شهید رجایی، باشماق، بازرگان و پیرانشهر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.