تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726680
شناسه : 3726680
تاریخ :
چین در سازمان ملل در مورد مسئله برجام از ایران حمایت داشته باشد اقتصاد ایران: دبیرکل فراکسیون اصلاح طلبان گفت: مسائل تحریم‌ها گذشته است اما انتظار می‌رود چین در سازمان ملل در مورد مسئله برجام از ایران حمایت داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش خبرنگار مهر، حسین واعظ کاشفی دبیرکل فراکسیون اصلاح طلبان خانه احزاب ایران در نشست مشترک خانه احزاب و سفیر جدید چین اظهار کرد: صلح و دوستی انتظاری است که ما از شما نسبت به منطقه و حوزه بین الملل داریم که نسبت به غزه و نسل کشی در اینجا پیام دهید تا جلوی این جنایات گرفته شود.

وی افزود: مردم دنیا از ایران و چین با توجه به قدمتی که از نظر فرهنگی دارند انتظار دارند، اتحاد برای صلح داشته باشند همانطور که آقای خاتمی در سازمان ملل اتحاد برای صلح را مطرح کرد و مخالف اتحاد برای جنگ بود. چین یکی از پنج کشوری است که از حق وتو در شورای امنیت و سازمان ملل برخوردار است و انتظار این بود که در رابطه با تحریم‌هایی که صورت گرفت، چین از ایران حمایت می‌کرد.

واعظ کاشفی افزود: مسائل تحریم‌ها گذشته است اما انتظار می‌رود چین در سازمان ملل در مورد مسئله برجام از ایران حمایت داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید امروز همه کشورها به دلار و کشور آمریکا وابسته هستند، پیشنهاد و خواسته من به عنوان یک ایرانی انسان دوست این است که کشور چین در رابطه با دلار با همه کشورهای آسیایی همراهی کند همانگونه که اروپا یورو را برای مبادلات اقتصادی میان خودشان ایجاد کردند ما هم در سطح کشورهای آسیایی ارزی ایجاد کنیم که وابستگی ما به آمریکا کاهش یابد.

وی گفت: همانطور که می‌دانید احترام متقابل کشورها مهم است و ما باید این احترام را حفظ کنیم و حقوق متقابل کشور و ملتمان را حفظ کنیم و دخالت در حقوق یکدیگر پرهیز کنیم. انتظار ما این است که شما به عنوان انسان‌های صلح طلب حمایت از غزه و فلسطین را در دستور کار خود قرار دهید تا شاهد صلح در منطقه باشیم.