تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726644
شناسه : 3726644
تاریخ :
مقامات چینی در مسائل جزئی روابط ایران و کشورهای همسایه دخالت نکند اقتصاد ایران: ایران با همسایگان خود مسائلی دارد و من از شما می‌خواهم به مقامات کشورتان بگویید که در مسائل جزئی روابط ایران و کشورهای همسایه‌اش دخالت نکنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله بوربور عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران در نشست مشترک خانه احزاب با سفیر جدید چین که در وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته از طرف وزارتخانه‌های مختلفی که در آنجا خدمت می‌کردم حدود ۲۰ سفر به کشور چین داشتم. در اوایل پیروزی انقلاب ایران در پکن وقتی که از هتل، سطح شهر را می‌دیدیم متوجه می‌شدیم، حمل و نقل چین به صورت غیر پیشرفته است و فکر می‌کردیم وضعیت و شرایط آن‌ها خوب نیست. این فقط محدود به پکن نبود اما حدود دو دهه بعد، از بسیاری از کشورهای دیگر پیشرفته‌تر شد.

وی ادامه داد: در دهه سوم بعد از سفر، من احساس کردم که از نظر شهرسازی و تولیدات مختلف چین جزو کشورهای پیشرفته شد. حدود ۱۳ سال پیش احساس کردم چین دارای رشد روزافزونی است و می‌تواند چشم انداز خوبی را در تولید و بازرگانی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب خاطرنشان کرد: تولیدات شما بر اساس سفارش انجام می‌شود. به شما توصیه می‌کنم سفارش‌های بی‌کیفیت را از بازرگانان ایرانی قبول نکنید. شرایط ایران و چین به نحوی است که می‌خواهیم همکاری‌های دراز مدت داشته باشیم اما جنس چینی و تولید شما در ایران از حسن نظر خوبی برخوردار نیست.

بوربور گفت: حدود ۸ سال قبل با وزیر صنایع شما جلسه‌ای داشتم که به من گفتند صادرات به همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا دارید و این نشان دهنده این است که بازرگانان ایران از شما سفارش‌های بی‌کیفیت پیشنهاد می‌دهند و در نهایت محبوبیت لازم را اجناس شما در کشور ما ندارد.

وی در پایان گفت: ایران با همسایگان خود مسائلی دارد و من از شما می‌خواهم به مقامات کشورتان بگویید که در مسائل جزئی روابط ایران و کشورهای همسایه‌اش دخالت نکنند.