تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3726640
شناسه : 3726640
تاریخ :
ارزش هنر را با این کتاب بشناسید اقتصاد ایران: کتاب "هنر، شناخت و ارزش" دربردارنده مجموعه مقالاتی درباره فلسفه هنر با ترجمه پوریا گل‌شناس از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «هنر، شناخت و ارزش» مقاله‌هایی درباره زیباحسیک و فلسفه هنر در سنت تحلیلی با ترجمه پوریا گل‌شناس در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید. 

این کتاب برگردان فارسی شش مقاله از مجموعه‌ای با عنوان زیباحسیک و فلسفۀ هنر در سنت تحلیلی است که دربارۀ نسبت میان «هنر و شناخت» و «هنر و ارزش» بحث می‌کنند. مفهوم اصلی این مقاله‌ها از این قرارند: فلسفۀ تحلیلی، زیباحسیک تحلیی، صدق، شناخت، اخلاق و ارزش.  

ویژگی مقاله‌های گردآوری شده در این کتاب این است که نگرگاه‌های گوناگون و متضاد با هم در نظریه‌های شناخت شناسیِ هنر و نظریه‌های ارزش هنر در آنها به بحث گذاشته می‌شوند و این مجال برای خواننده فراهم می‌آید که با رویکردهای گوناگون در این حوزه آشنا شود.

«هنر، شناخت و ارزش» با مقدمه مترجم آغاز می‌شود و در دو بخش و شش فصل به مخاطب ارائه می‌شود. بخش اول با عنوان «هنر و شناخت» شامل سه فصل با عناوین «درباره بی‌مایگی شناختی هنر؛ جروم استول نیتز»، فصل دوم «هنر و شناخت اخلاقی سینتیا ای. فری‌لند» و فصل سوم «ارزش‌های شناختی در هنرها: نشان‌گذاری کرانه‌ها؛ پیتر لامارک» است. بخش دوم با نام «هنر و ارزش» و شامل فصل چهارم با عنوان «اصل‌ها، روگرفت‌ها و ارزش زیباحسیک، جک دبلیو. مایلند»، فصل پنجم «ارزش هنری مالکوم باد» و فصل ششم «نقادی اخلاقی هنر بریس گاوت».

«هنر، شناخت و ارزش» به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در 500 نسخه، در 215 صفحه و با قیمت 225 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/