تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726598
شناسه : 3726598
تاریخ :
چاپ ۷۷ عنوان کتاب در لرستان طی سه‌ماهه اول امسال اقتصاد ایران: خرم‌آباد - کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از چاپ ۷۷ عنوان کتاب در این استان طی سه‌ماهه اول امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید گودرزی مهر ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: موضوع چاپ در صنعت برنامه مهمی در مباحث فرهنگی است، زیرا بسیاری از تولیدات و کارها به‌واسطه این صنعت قابلیت عرضه پیدا کرده و در تولید و اشتغال نقش بسیار پررنگی دارد.

وی با اشاره به رشد کیفی و کمی سه‌ماهه اول ۱۴۰۳ نسبت به فصل مشابه پارسال، اضافه کرد: طی سه‌ماهه اول سال جاری ۷۷ عنوان کتاب در استان منتشر شده که براین‌اساس درصد تغییر نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد بوده است.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تعداد شمارگان کتب منتشر شده در سه‌ماهه اول امسال را ۵۸ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب اعلام کرد و گفت: همچنین از لحاظ درصد تغییر شمارگان و تیراژ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته‌ایم.

گودرزی مهر، در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت چاپ، بیان کرد: این صنعت در سرتاسر جهان راهبردی مهم و مؤثر در اشتغال بوده و متحول‌کننده اقتصاد محسوب می‌شود که برای آینده اقتصاد کشور می‌تواند جزو صنایع راهبردی باشد تا سبب ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کاهش مشکلات این صنعت، شاهد رشد و شکوفایی و ارتقای آن در کشور و سطح بین‌المللی باشیم.