تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726597
شناسه : 3726597
تاریخ :
چهار مسئول کشور چین در یک سال گذشته به خانه احزاب ایران آمدند اقتصاد ایران: رئیس خانه احزاب ایران گفت: چهار مسئول از کشور چین در یک سال گذشته که من ریاست خانه احزاب را به عهده گرفتم به خانه احزاب ایران آمده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در وزارت کشور در جلسه مشترک با «زنگ پی وو» سفیر چین گفت: در بهمن ماه گذشته به اتفاق ۱۵ نفر از دبیران کل احزاب به دعوت چین خدمت وزیر بین‌الملل و سه استاندار چین رفتیم و وزیر بین‌الملل نیز در گذشته در همین مکان با احزاب ایران دیدار کرده بود. ۱۵ نفر دیگر از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب سال ۲۰۲۴ به چین سفر می‌کنند. همین‌جا از مهمان نوازی حزب کمونیست چین در سفر گذشته‌ای که داشتیم تشکر می‌کنم.

وی افزود: در یک سال گذشته ۴ مسئول از کشور چین به خانه احزاب ایران آمدند و معاون بین‌الملل و وزیر بین‌الملل همچنین سفیر سابق و سفیر جدید که امروز آمده است. اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با سوابق وزارتخانه، نظرات کارشناسی دارند و می‌توانند راجع به تعاملات ایران و چین اظهار نظر کنند.

در ادامه «زنگ پی وو» سفیر جدید چین در جلسه خانه احزاب اظهار کرد: این اولین بار است که من به ایران آمدم و تا به حال در عمرم به این کشور سفر نکرده بودم و با فرهنگ و تمدن باشکوه ایران و مردم ایران آشنا شدم که برای من بسیار مطلوب بود.

وی افزود: همکاران من در سفارت چین در ایران به من گفتند که خانه احزاب در سیاست ایران نقش مثبتی دارد. و رئیس این مجموعه آقای حشمتیان در روابط ایران و چین نقش مثبتی ایفا می‌کند.

سفیر جدید چین ارتباطات حزبی را بخش مهمی از روابط ایران و چین دانست و گفت: طرف چینی تمایل دارد که روابط احزاب ایران با احزاب چین را ادامه بدهد. تقویت همکاری حزبی ایران و چین باید به نحوی باشد که همکاری‌های خود را تقویت کنیم و می‌توانیم از تجربیات هم استفاده کنیم.

«زنگ پی وو» ادامه داد: در هفته گذشته سومین نشست بیستمین دوره حزب کمونیست برگزار شد و این نشست توانست سیاست درهای باز را نشان دهد. اول اینکه در این نشست ما جهت توسعه را مشخص کردیم و اهداف اصلی اصلاحات برای داشتن جامعه عمیق‌تر را مشخص کردیم.

وی افزود ما باید جامعه‌گرایی را توسعه بدهیم و سیستم حکمرانی کشور را به این سو ببریم. در نیمه اول سال جاری اقتصاد چین از چالش‌ها عبور کرده و در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ افزایش یافت. این یعنی چین پیشتاز اقتصادهای جهان شده است اما اعتقاد داریم تولید با کیفیت جدید را ادامه دهیم.

در حال تکمیل…