تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726574
شناسه : 3726574
تاریخ :
آزادراه مازندران امتداد کریدور شمال است/ بازگشایی دروازه تجارت اقتصاد ایران: ساری- عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: ساخت آزادراه شرق استان نویدبخش پایان بخشیدن به گره ترافیکی منطقه و امتداد کریدور شمال- جنوب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی بعدازظهر دوشنبه در نشست نمایندگان شرق مازندران و مدیران ساخت آزادراه با بیان اینکه جاده قائم‌شهر به ساری پر ترددترین مسیر کشور است و مرکز مازندران در گره ترافیکی قرار گرفته است، اظهار کرد: اجرای آزادراه شرق مازندران نوید بخش پایان یافتن معضل ترافیکی در این منطقه از استان است.

بابایی کارنامی از همراهی مجمع نمایندگان استان‌های گلستان و خراسان شمالی برای پیگیری اجرای آزادراه شرق مازندران خبر داد و افزود: این آزادراه در امتداد کریدور شمال به جنوب است و با راه اندازی آن، بر روان سازی ترافیک به سمت استان‌های گلستان و خراسان شمالی تسهیل و زمان تردد برای این استان‌ها نیز کوتاه خواهد شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با اشاره به اینکه برای توسعه راه‌های مازندران در این دوره از مجلس برنامه جدی داریم، یادآورشد: یکی از دلایل فرار سرمایه گذاران از مازندران، نداشتن راه دسترسی مناسب به پایتخت و ترافیک سنگین این استان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه تأمین مالی برای اجرای این آزادراه شرط است، گفت: برای جذب منابع مالی تمامی ظرفیت ملی حتی شخص رئیس جمهور و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های درگیر اجرای آزادراه را پای کار خواهیم آورد.

بازگشایی دروازه جنوب کشور به امیرآباد

غلامرضا شریعتی اندراتی اجرای آزادراه شرق مازندران را بازگشایی دروازه جنوب کشور به بندر امیرآباد به عنوان بندر نسل سوم و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر دانست و تصریح کرد: آزادراه شرق مازندران علاوه بر تصریح تردد، راه دسترسی ایران را به کشورهای cis سرعت می‌بخشد که در ترانزیت کالا نقش اساسی دارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی ظرفیت مجموعه مدیریت استان را نیز برای این آزادراه پای کار خواهیم آورد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت مداوم جلسات منظمی با مسؤولان ملی و استان در تهران و مازندران خواهیم داشت و تا اتمام کار آزادراه پیگیر هستیم.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نیز با بیان اینکه کسب و کار بومیان طول مسیر آزادراه نیز باید دیده شود تا متضرر نشوند، اظهار کرد: مدیران آزادراه در اجرای این طرح به حواشی توجه نکنند و هر کجا با مشکل مواجه شدند، نمایندگان مجلس پای کار حل حواشی هستند.

ساخت پل مطالعه مردم پل سفید است

عمران عباسی کالی اجرای پل شهر پل سفید در طول جاده سوادکوه هم زمان با آزادراه قائم‌شهر به ساری را مطالبه به حق استان دانست و افزود: این پل در امتداد راه دسترسی آزادراه به پایتخت قرار دارد و نمایندگان شرق استان نیز به اجرایی شدن آن پایبند هستند.

نماینده حوزه انتخابیه ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه اجرای آزادراه نفس تازه ای به شرق مازندران خواهد بخشید، گفت: رشد اقتصادی هر استانی در گرو توسعه راه‌های ارتباطی برای سهولت در تردد و ترانزیت کالا است که اجرای این آزادراه، موجب رشد اقتصادی استان می‌شود.

عالیه زمانی اجرای این طرح را از اولویت کارهای نمایندگان شرق مازندران دانست و یادآورشد: از ظرفیت دیگر نمایندگان استان نیز در این طرح بهره خواهیم برد و این هم افزایی را در همه طرح‌های دیگر حوزه‌های انتخابیه مازندران نیز محقق خواهیم کرد.