تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726549
شناسه : 3726549
تاریخ :
۶۱ کودک و نوجوان کار در استان مرکزی شناسایی شدند اقتصاد ایران: اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از شناسایی ۶۱ کودک و نوجوان کار در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند، پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی، شناسایی و حمایت از کودکان کار و خیابانی استان مرکزی، اظهار کرد: پس از جمع آوری کودکان کار، وضعیت آنها در اسرع وقت باید در قرارگاه تعیین تکلیف و پس از معرفی، زیر چتر حمایتی کمیته امداد و یا بهزیستی قرار گیرند.

خیرمند افزود: انتظار است گزارش وضعیت کودکان کار از سوی دستگاه‌های حمایتی ارائه شود و چنانچه کودکان کار پس از تعیین تکلیف و معرفی به دستگاه حمایتی، مجدد در خیابان حضور پیدا کنند، دستگاه ذیربط جهت پاسخگویی مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شناسایی ۶۱ کودک و نوجوان کار در استان مرکزی، گفت: تاکنون هشت نفر بررسی موردی شده‌اند که وضعیت آنها باید در ۲ هفته آتی تعیین تکلیف نهایی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: شبکه سازی مردمی در راستای کمک به کودکان کار ضروری است و باید اذعان کرد چند سازمان مردم نهاد در این حوزه عملکرد رضایت‌بخشی دارند که می‌توانند به عنوان بازوهای نظارتی یاریگر دستگاه قضا باشند همچنین در این راستا می‌توان از ظرفیت مساجد و امامان جماعات نیز بهره گیری کرد.

خیرمند از ایجاد مرکز شوق زندگی در راستای ساماندهی وضعیت کودکان کار در آینده نزدیک در استان مرکزی خبر داد و افزود: با شناسایی کودکان کار، شمار آنها در خیابان بسیار کاهش یافته و انتظار است ادارات فنی و حرفه‌ای، صمت و اتاق اصناف در راستای توانمندسازی صحیح کودکان کار، تعامل و هم‌افزایی لازم را با دستگاه قضائی استان داشته باشند.

خیرمند با بیان اینکه مرکز شوق زندگی به زودی در استان مرکزی راه اندازی خواهد شد، گفت: مدیر مرکز شوق زندگی مشخص شده است و بحث پیگیری وضعیت کودکان کار را به مرکز شوق زندگی واگذار می‌کنیم.