تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726476
شناسه : 3726476
تاریخ :
۵۲ دهیاری جدید در دولت سیزدهم مجوز فعالیت گرفتند اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه طی فعالیت دولت سیزدهم ۵۲ دهیاری جدید تأسیس شد، گفت، ۶۳۰ دهیاری نیز ارتقا درجه پیدا کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اتخاذ شده در این دفتر دیدار چهره به چهره با مردم و گوش سپردن به مشکلات و چالش‌ها است.

وی بازدید میدانی از روستاها را از دیگر فعالیت‌های اثرگذار خواند و گفت: از پروره‌های در حال اجرا، چهره روستا، روند فعالیت نیروها و سایر موارد بازدید به عمل آمده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات در دولت شهید رئیسی جهش خوبی یافت، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شد که در سال ۱۴۰۱ به ۵۴۷ میلیارد تومان و در ۱۴۰۲ به ۵۸۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه امسال نیز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شده است، تصریح کرد: اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته رشد ۳ برابری پیدا کرده است.

بیگدلی در مورد عمران روستایی خاطرنشان کرد: با همت دهیاران، بخشداران، کارشناسان فنی و مالی در حوزه روستایی کارگاه عمرانی شکل گرفته؛ به‌طوری که در ثبت پروژه‌های عمرانی در سامانه استان زنجان یک بار موفق به کسب رتبه اول و یک بار رتبه برتر شد.

وی به ایجاد چمن‌های مصنوعی در روستاها اشاره کرد و افزود: با کمک نمایندگان دوره قبل مجلس و تفاهم‌نامه با اداره ورزش و جوانان، تا کنون ۳۰ چمن مصنوعی افتتاح شده و بیش از این مقدار نیز پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات سیک و سنگین خریداری و در اختیار دهیاران قرار گرفته است، ادامه داد: ۳۰ دستگاه نیسان کمپرسی حمل زباله با دریافت ۲۰ درصد هزینه به دهیاران واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دولت ۵۲ دهیاری جدید تأسیس شد، عنوان کرد: ۶۳۰ دهیاری نیز ارتقا درجه پیدا کردند، همچنین ۷۸ دهیاری بالای هزار نفر جمعیت با ارتقا، مشمول دریافت اعتبارات تملک دارایی خواهند شد.

بیگدلی یادآور شد: با ارزیابی و سنجش تعامل مدیران‌کل تخصصی، استان زنجان رتبه دوم را بین ۳۱ استان کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی دهیاران برای درآمد پایدار برای برخی روستاها راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با این ظرفیت روستاها برای استقرار واحدهای تولیدی کوچک شناسایی و اقدامات انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان در مورد پرداخت وام به دهیاران اعلام کرد: ۹۳ دهیار دارای ۳ فرزند و بیشتر برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۸ درصد معرفی شدند.