تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3726458
شناسه : 3726458
تاریخ :
نظام سلامت پزشک‌سالار است/تفاوت در پرداختی بین پزشک و پرستار اقتصاد ایران: نایب‌رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در حال حاضر به دلیل سیستم پزشک‌سالار حاکم بر نظام سلامت، تفاوت‌های پرداخت مطالبات بین پزشکان و پرستاران به ۴ ماه رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قاسم ابوطالبی امروز در اجلاسیه هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور در تهران اظهار کرد: در حال حاضر شاهد تبعیض بین برخی گروه‌های درمانی هستیم به طوری که چهار ماه اختلاف در پرداخت بین پرستاران و پزشکان وجود دارد. اگرچه کمبود منابع وجود دارد و علت مشکل در پرداختی‌ها همین موضوع است اما اگر کمبود منابع وجود دارد هم، توزیع منابع کم، باید به صورت عادلانه صورت بگیرد. علت این معضل، پزشک‌سالاری در نظام سلامت است که امیدواریم با انتخاب آقای دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، به مسائل نظام سلامت توجه بیشتری صورت پذیرد.

وی افزود: در حال حاضر با مشکل مهاجرت گسترده نیروهای درمانی مواجه هستیم و برخی از مسئولین در ظاهر از پرستاران حمایت کردند اما مشکلات پرستاران تبدیل به مسئله برای مسئولین کشور نشده است.

طالبی با بیان اینکه تاریخ پرستاری در ایران مملو از ناملایمتی‌ها و فراز و نشیب‌های گوناگون بوده است، بیان کرد: مطالبات جامعه پرستاری به دلیل دیده نشده، به یک مقوله تکراری تبدیل شده است که همه می‌شنوند ولی برای برآورده کردن آن‌ها اقدامی صورت نمی‌پذیرد.

نایب‌رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر توجه به مطالبات معیشتی پرستاران اهمیت ویژه‌ای دارد اما راهبردهای اتخاذ شده برای حل مشکلات معیشتی پرستاران به دلیل عدم باور مسئولان امر به این موضوعات، اجرایی نشده است.

انتهای پیام/