تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3726438
شناسه : 3726438
تاریخ :
تکمیل آزادراه استراتژیک شیراز - اصفهان در گرو ابلاغ مصوبه عوارضی اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه شیراز - اصفهان گفت: شرایط اخذ عوارضی آزادراه شیراز - اصفهان پس‌از گذشت ۸ ماه از بهره‌برداری آن هنوز فراهم نشده، به همین دلیل ادامه ساخت مسیر با چالش مواجه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز - اصفهان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و همچنین نگهداری قطعه ۱ تا ۶ آزادراه، گفت: همه خدمات، تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه وابسته به درآمد عوارضی است.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ نرخ عوارضی آزادراه شیراز - اصفهان، افزود: باوجود تأیید نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز - اصفهان توسط معاونان وزارت راه و شهرسازی، ولی این موضوع به تأیید مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی سازی نرسیده است و سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته همه هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری بهره‌برداری را تأمین شده که به نظر می‌رسد دیگر امکان هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر فراهم نیست.

این مقام مسؤول با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه ۸ و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت، خواستار تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز - اصفهان به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیل شدن خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود تبعات سنگین اقتصادی اجتماعی و منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

محمدیان تأخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل مسیر و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما برشمرد و از وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزاد راه شد.