تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3726435
شناسه : 3726435
تاریخ :
آغاز رزمایش تایوان جهت مقابله با حمله احتمالی چین اقتصاد ایران: رزمایش سالانه تایوان با هدف آماده‌سازی برای مقابله با حمله احتمالی چین، آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جزیره تایوان در بحبوحه تشدید تنش با چین، رزمایش سالانه خود موسوم به «هان کوآنگ» را از امروز(دوشنبه) آغاز کرد که در جریان آن آمادگی این جزیره برای حمله احتمالی پکن به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.

این رزمایش پنج روزه در حالی آغاز می‌شود که روابط بین تایوان و چین پس از نطق مراسم تحلیف «لای چینگ‌ته/ویلیام لای» رئیس جدید جزیره تایوان در ۲۰ مه، به شدت تیره و تار شد. چین «لای» را جدایی‌طلب دوآتشه می‌داند و سخنرانی او را نیز حاوی محتوای جدایی‌طلبانه توصیف کرد.

چین جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و هرگز استفاده از گزینه نظامی و زور را برای الحاق این جزیره رد نکرده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که رزمایش امسال توانایی این جزیره را برای محافظت از زیرساخت‌های حیاتی مستقر در مرکز تایوان را آزمایش می‌کند که متعاقبا به بهسازی و تقویت مقاومت تاسیسات مهم این جزیره کمک خواهد کرد.

ارتش تایوان امروز نخستین روز رزمایش را با شبیه‌سازی دفاع از بندر بزرگ تایپه آغاز کرد. پیش‌تر در «تایو آن» بیرون از تایپه که فرودگاه بین‌المللی اصلی تایوان در آن واقع شده است، نیروهای ذخیره از فرامین شرایط جنگی پیروی کرده و خودروهای غیرنظامی نیز برای تامین نیازها به کار گرفته شدند. همچنین رزمایش‌ها و مانورهای شبانه به منظور آزمودن عملیات‌ها تحت شرایطی که خطوط فرماندهی قطع شده باشند، تشدید خواهد شد.

این رزمایش درحالی آغاز شده است که چین با هدف تحت فشار قرار دادن تایوان برای الحاق به پکن، در چهار سال اخیر همواره رزمایش‌های منظمی را در حوالی این جزیره برگزار می‌کند.