تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726423
شناسه : 3726423
تاریخ :
۴۰۲ انشعاب غیرمجاز آب در اصفهان جمع آوری شد اقتصاد ایران: اصفهان- مدیر عامل آبفای اصفهان با اشاره به کشف ۴۰۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب در این استان طی سه ماهِ امسال،گفت: یکی از عوامل اصلی افت فشار و موانع توزیع عادلانه آب، انشعاب غیرمجاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شناسایی انشعابات غیرمجاز نقش مؤثری در صرفه جویی مصرف آب استان دارد، اظهار داشت: کمیته‌های کشف انشعابات غیر مجاز در سراسر استان با جدیت مشغول به فعالیت هستند تا مانع تضییع حقوق مشترکان شوند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده چهار قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، لذا کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده ۲ همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات در سطح استان می‌شود، گفت: مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و نوعی سرقت به شمار می‌آید.

اکبریان خاطرنشان کرد: این گونه انشعاب‌ها به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه به افت فشار آب در شبکه توزیع منجر می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از مردم خواست تا با مشارکت در پویش «شهروند مروج»، مستندات مربوط به هر گونه مصرف بی رویه آب و به خصوص انشعاب غیر مجاز را از طریق درگاه‌های مختلف شامل سایت شرکت، تماس با شماره ۱۲۲، ارسال عکس و فیلم به پیام رسان ایتا (شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵) و اپلیکیشن همراه آبفا به اطلاع شرکت آبفای استان برسانند.