تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726421
شناسه : 3726421
تاریخ :
بانک اطلاعاتی کودکان در معرض خطر استان کرمان تهیه شود اقتصاد ایران: کرمان-دادستان کرمان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از ایتام و کودکان در معرض خطر استان کرمان توسط نهادهای متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد، جهت جامعه پذیر کردن این افراد ضرورت دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با مدیران بهزیستی، کمیته امداد و فنی حرفه‌ای استان کرمان، به تشریح برنامه‌های عملیاتی- راهبردی ابلاغی از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه پرداخت.

وی بر ضرورت اهتمام به برنامه‌ریزی پیرامون امور محجورین و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای آنان تأکید کرد.

بخشی بیان کرد: شناخت عوامل انحراف و بزهکاری کودکان و نوجوانان و اتخاذ تدابیر صحیح پیشگیرانه در سطح افراد و گروه‌های در معرض خطر بزهکاری، در کاهش جرایم این گروه سنی تأثیر مستقیم و غیر قابل انکاری دارد.

دادستان کرمان افزود: تجربه برخی کشورهای همسایه در خصوص افزایش نرخ مهاجرت و یا متأسفانه افزایش نرخ تروریسم حاکی از عدم توجه به اطفال و نوجوانان در معرض خطر است.

بخشی گفت: اجرای برنامه‌های راهبردی در خصوص مهارت‌آموزی، ساماندهی کودکان کار و منع آنان از ورود به بزهکاری، تکدی‌گری و زباله‌گردی نقش مهمی در پیشگیری از این جرایم دارد.

وی تاکید کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی از ایتام و کودکان در معرض خطر توسط نهادهای متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد حائز اهمیت است.

بخشی ادامه داد: ضرورت دارد با استفاده از اطلاعات افراد نیازمند به تفکیک هر شهرستان، بتوانیم از سازمان فنی و حرفه‌ای و حامیان مالی ایتام و خیرین استفاده کنیم.

دادستان کرمان خاطرنشان کرد: استخراج و اعلام بانک اطلاعاتی ایتام نیازمند و کودکان در معرض خطر استان کرمان، از سوی نهادهای کمیته امداد و بهزیستی ضروری است.

وی اظهار کرد: با تهیه این بانک اطلاعاتی، ضمن جامعه پذیر کردن این دسته از افراد، می‌توان از تبدیل آن‌ها به بزهکار جلوگیری کرد.

بخشی در پایان گفت: کانون اصلاح و تربیت ملزم است پس از ترخیص نوجوانان بین ١۵ تا ١٨ سال چنانچه نیازمند حرفه‌آموزی باشند آن‌ها را به منظور ارتقای سطح سواد و آموزش به سازمان فنی حرفه‌ای استان معرفی کند.