تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726419
شناسه : 3726419
تاریخ :
کنعانی: پایش تحولات به صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود اقتصاد ایران: سخنگوی وزارتخارجه در نشست خبری در مورد دیپلماسی عمومی وزارتخارجه در دولت سیزدهم گفت: پایش تحولات به صورت روزانه ومستمر انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در مورد دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در دولت سیزدهم، اظهار داشت: دیپلماسی عمومی جزو مکمل و جدایی ناپذیر همه گام‌های دستگاه سیاست خارجی کشور در حوزه فرامرزی ومنطقه‌ای و بین المللی است. در این دولت اقدامات ویژه‌ای در این‌ب اره داشتیم. در این زمینه اقدامات متنوعی را مد نظر قرار دادیم و گام‌های قابل توجهی هم برداشتیم. نفس توجه به دیپلماسی عمومی امروز به‌عنوان یک اصل انکار ناپذیر است. اینکه نمایندگی‌های ما و رؤسای نمایندگی‌های ما به‌عنوان مسؤول در خارج از یک کشور نه به‌عنوان امر تزئینی بلکه به‌عنوان یک امر کارکردی لحاظ می‌کنند.

وی گفت: پایش تحولات به صورت روزانه ومستمر انجام می‌شود. استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان و توجه به ایران دوستان در جهان، توجه به ظرفیت رسانه‌ها که توجه به تبیین اقناع‌کننده رویکرد اساسی سیاست خارجی کشور و … اکنون بیش از گذشته در دستور کار است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: اینکه نمایندگی‌های ما به عنوان مسئول سیاسی ایران، دیپلماسی عمومی را به عنوان یک امر کارکردی و مکمل و جز جدایی ناپذیر همه فعالیت‌ها لحاظ می‌کنند، این موضوع مورد توجه جدی است.

کنعانی گفت: اکنون مسئله فلسطین تبدیل به مهمترین مسئله سیاسی و انسانی محل توجه دنیا و ملت‌ها شده است و این محصول استفاده از عنصر و ظرفیت دیپلماسی عمومی در کنار اصول سیاست خارجی ایران است.

وی تصریح کرد: اینکه ما بتوانیم در حوزه جهان اسلام یک همگرایی بیشتری را داشته باشیم همه محصول توجه به دیپلماسی عمومی است. اینکه شورای امنیت جلسه‌ای ویژه برای اهانت به مقدسات اسلامی داشته باشد محصول توجه به موضوع دیپلماسی عمومی است.