تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726396
شناسه : 3726396
تاریخ :
۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در چالوس کشف شد اقتصاد ایران: چالوس - مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران از کشف ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در شهرستان چالوس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مصطفی بابایی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: در پی رصد و پایش همکاران گروه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری شرکت و با هماهنگی نیروی انتظامی ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز از یک واحد مسکونی در شهر هچیرود از توابع شهرستان چالوس کشف و ضبط شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق غرب مازندران میزان مصرف برق در سطح کشور را بی سابقه دانست و اظهار داشت: در این بازه زمانی تلاش‌های فراوانی برای تأمین برق پایدار با اجرای اقدامات مدیریت مصرف توسط همکاران صورت می‌پذیرد و از طرف دیگر مبارزه، کشف و ضبط رمز ارزهای غیر مجاز به طور جدی و مستمر از سوی همکاران و بدون هیچ ملاحظه‌ای با تعامل مراجع انتظامی و قضائی پیگیری می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های استخراج رمز ارز برق بسیار زیادی را مصرف می‌کنند به طوری‌که مصرف برق هر دستگاه رمز ارز تقریباً معادل مصرف برق سه خانوار می‌باشد و در ایام پیک تابستان علاوه بر تحمیل ضرر و زیان‌های به زیرساخت‌ها و منافع ملی، باعث بروز نوسان در شبکه و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان می‌شود.

این مسئول به جریمه‌های سنگین استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز، معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق در مرحله اول و در صورت تکرار تخلف، جمع آوری انشعاب برق اشاره داشت و خاطر نشان کرد: شهروندانی که نسبت به شناسایی و گزارش دارندگان دستگاه‌های رمز ارز غیر مجاز اقدام نمایند، به ازای هر دستگاه ماینر روشن غیر مجاز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

بابایی به دو هفته بسیار گرم پیش رو اشاره کرد و گفت: مشترکین محترم با مصرف بهینه برق علاوه یاری رساندن به صنعت برق، می‌توانند در قالب پویش با انرژی از جوایز ارزنده ٣٠٠ دستگاه خودرو و میلیاردها جوایز ارزنده دیگر به قید قرعه و بر مبنای امتیاز کسب شده بهره مند شوند.