تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726390
شناسه : 3726390
تاریخ :
۴ دانشگاه آماده واگذاری زمین برای مسکن دانشگاهیان هستند اقتصاد ایران: معاون مالی اداری وزارت علوم گفت: ۴ دانشگاه آماده واگذاری زمین برای مسکن دانشگاهیان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

 گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی خطیبی معاون مالی اداری وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی که در سازمان علمی پژوهشی کشور در حال برگزاری است، با اشاره به عملکرد این معاونت، اظهار داشت: ساخت مسکن دانشگاهیان برای اولین بار در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و از اراضی مازاد دانشگاهی برای ساخت مسکن استفاده شد.

وی افزود: در حال حاضر 4 دانشگاه آماده واگذاری زمین برای مسکن دانشگاهیان هستند. 8 دانشگاه طرحشان کامل شده است. 11 دانشگاه در حال تهیه طرح هستند و 10 دانشگاه طرحشان تصویب شده است.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به توجه وزارت علوم به ساخت خوابگاه متاهلی گفت: نهضت ساخت خوابگاه متاهلی نیز در این دوره دنبال شد. از سال 1313 که دانشگاه تهران ایجاد شد تا سال 1400 تعداد خوابگاه متاهلی که ایجاد شده بود زیر یک هزار خوابگاه بود اما از سال 1400 تا الان 500 واحد متاهلی ساخته و تحویل داده‌ایم و 6 هزار و 2 واحد در دست احداث داریم.

وی افزود: 3 میلیون‌متر مربع فضای عمرانی نیمه کاره داریم‌ و 272 پروژه در این دولت افتتاح شد. 8 هزار میلیارد تومان از محل مولد سازی به دانشگاه ها کمک شد.

خطیبی با اشاره به روند تخصیص اعتبارات 10 ساله بودجه آموزش عالی گفت: از سال 93 تا 99 تخصیص 100 درصدی اعتبارات نداشتیم اما از سال 1400 سه سال پشت هم تخصیص اعتبارات دانشگاه ها بالای 110 در صد بود.

معاون اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: در این دوره 100 میلیون یورو برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاهی با مجوز رهبری اختصاص یافت.

انتهای پیام/