تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3726386
شناسه : 3726386
تاریخ :
درخواست برای استعفای رئیس جمهور سومالی اقتصاد ایران: نمایندگان مجمع ملی در پارلمان فدرال سومالی خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجمع ملی در پارلمان فدرال سومالی از «حسن شیخ محمود » رئیس جمهور این کشور خواستند تا از سمت خود کناره گیری کند.

برخی از نمایندگان در گفت‌وگو با وسائل ارتباط جمعی اظهار داشتند: رئیس جمهور در اداره امور کشور با شکست روبرو شده و اکنون وقت آن رسیده است که استعفاء دهد.

« یوسف گمادید» نماینده پارلمان با اشاره به عدم نقش آفرینی پارلمان و دولت گفت: این دو قوه تحت سیطره دفتر ریاست جمهوری قرار دارند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، « عبدالله عبدالمالک» نماینده دیگر پارلمان ، حکومت فدرال سومالی را مسئول درگیری‌ قبیله‌ای، قاچاق سلاح و مواد مخدر  در این کشور معرفی کرد.

هر از گاهی سومالی شاهد درگیری قیبله‌ای است. در  این درگیری‌ها صدها تن کشته و مجروح شده و هزاران نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود می‌شوند این در حالی است که سومالی به دلیل بی ثبانی ناشی از فعالیت گروه‌های مسلح از جمله گروه تروریستی الشباب به مکان مناسبی برای قاچاق سلاح و مهمات تبدیل شده‌است.

درخواست برای استعفای رئیس جمهور سومالی در شرایط مطرح شده که شیخ محمود و نخست وزیر دولت موگادیشو به شدت تحت فشار اعضای پارلمان فدرال سومالی قرار دارند.

انتهای پیام/