تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3726385
شناسه : 3726385
تاریخ :
مزدا ۳ مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در آمریکا مشکل کمبود قطعات دارد اقتصاد ایران: عصر خودرو- دارندگان مزدا ۳ مدل های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در آمریکا به مشکل نبود قطعات برخورده‌اند و معلوم نیست تا زمانی بتوانند خودرو های خود را سر پا نگه دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مشکل اصلی نبود یک کابل در قسمت جعبه دنده است. این کابل در مدل های Mazda 3 Skyactive موجود در آمریکای شمالی وجود دارد مخصوصا مدل هایی با موتور 2 لیتری 4 سیلندر و جعبه دنده 6 سرعته دستی. مدل هایی با این ترکیب موتور و گیربکس دارای یک کابل هستند که فقط مخصوص این مدل هاست.

طبق گفته مشتریان و نمایندگی های این شرکت، مزدا از سال 2019 تولید این کابل به عنوان قطعه یدکی را متوقف کرده است.

این کابل در کارکرد گیربکس محبوب 6MT نقش مهم و اساسی دارد اما به مرور زمان مستهلک شده و از کار می‌افتد. اگر این کابل به هر دلیلی خراب شود، گیربکس مزدا از کاملا از کار افتاده و خودرو متوقف می‌شود.

 

در سایت های مختلف و صفحات شبکه های مجازی گفتگو و بحث های دارندگان مزدا بر سر پیدا کردن این قطعه بالا گرفته است. یکی از این دارندگان گفته: "من خواستم یک کابل سفارشی و دست ساز به یک کارگاه سفارش دهم اما قیمت آن چند هزار دلار برایم آب می‌خورد."

شخص دیگری در پاسخ گفته: " من مدت طولانی و به شکل خسته کننده با تعداد زیادی از نمایندگی های مزدا و فروشندگان قطعات یدکی مزدا تماس گرفتم اما فایده ای ندارد."

یکی از خبرنگاران صنعت خودرو در آمریکا که با چند نفر از دارندگان این مدل مزدا صحبت هایی داشته اظهار کرده که تا سال 2019 هیچ مشکلی برای قطعات وجود نداشته ولی حالا دارندگان مزدا 3 با انتخاب های سختی روبرو هستند.

آلن اضافه کرد که این عدم تولید ناگهانی یک قطعه اصلی برای خودرویی در این سطح محبوبیت و فروش از کمپانی های ژاپنی مثل مزدا بسیار عجیب است‌.