تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3726370
شناسه : 3726370
تاریخ :
ورود خاطرات خلبان آزاده قاسم محمدامینی به بازار نشر اقتصاد ایران: کتاب «بلندای آسمان وطن» نوشته میرعمادالدین فیاضی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بلندای آسمان وطن» نوشته میرعمادالدین فیاضی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده خاطرات خلبان آزاده جانباز امیر سرتیپ قاسم محمد امینی است.

سرتیپ امینی یکی از چهره‌های سرشناس نیروی هوایی ارتش است که بعد از پایان جنگ تحمیلی و در عملیات برون‌مرزی به اسارت نیروهای عراقی درآمد و همراه با امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری جزو آخرین اسرای آزاد شده جنگ محسوب می‌شود.

سرتیپ امینی پس از آزادی برخلاف سایر همرزمان‌شان که بازنشسته شدند، در راه به‌روزرسانی دانش خود تلاش کرده و مدارج عالی نظامی را در سِمَت‌های مختلف فرماندهی تا جانشینی نیروی هوایی ارتش طی کرد.

میرعمادالدین فیاضی نویسنده اثر، مصاحبه خود با امیرسرتیپ امینی را از اردیبشهت سال ۱۳۹۵ در ساختمان حوزه هنری آغاز کرد و در دی ماه همان سال پیش‌نویس اولیه خاطرات را برای اصلاح به راوی داد. در ادامه جلسات تکمیلی دیگری در تیر ۱۳۹۶ برگزار شد و نهایتاً کتاب تا پایان آذر سال ۱۳۹۸ نهایی شد.

«بلندای آسمان وطن» در چهار بخش اشاره، مقدمه، خاطرات و تصاویر نگارش شده و شرح زندگی راوی از کودکی، خانواده، سخت‌کوشی‌ها و فرصت‌هایی است که امیرسرتیپ امینی در زندگی خود تجربه کرده است. دو ایجکت موفق راوی، بررسی عوامل پیشرفت پروازی او در طول خدمت، چگونگی جان سالم به در بردن از خطرهای پروازیِ زمان جنگ و صلح و ارتقای مقام عالی نظامی از موضوعات دیگری است که در کتاب به آن‌ها اشاره شده است.

این کتاب با ۶۶۰ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۵۴۵ هزار تومان عرضه شده است.