تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726346
شناسه : 3726346
تاریخ :
۵۳ شکارچی متخلف در سقز دستگیر شد اقتصاد ایران: سقز-رییس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۳ نفر متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت این استان توسط ماموران اجرایی دستگیر شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایوب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش‌های حفاظت محیط زیست تعداد ۵۳ نفر متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت این استان توسط مأموران اجرایی دستگیر شدند.

وی افزود: این متخلفان به دلیل اقدام به صید ۱۴۳ قطعه ماهی، زنده گیری ۳۲ قطعه کبک وحشی و ۵ مورد شروع به شکار توسط محیط بانان دستگیر شدند.

شریفی با اشاره به اینکه از این متخلفان یک قبضه اسلحه و ۱۰۳ مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است؛ بیان کرد: علاوه بر این موارد ۱۹ نفر نیز که اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق تحت مدیریت شهرستان را داشتند شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه محیط بانان در برخورد با تخلفات محیط زیستی خصوصاً تخلفات شکار و صید تصریح کرد: تشدید گشت‌ها و پایش ها در حوزه استحفاظی و برخورد قاطع با متخلفان شکار و صید در برنامه یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار دارد.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید به محیط بانی های مستقر در منطقه یا با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.