تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726345
شناسه : 3726345
تاریخ :
۱۰ کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین شد اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون را تشریح و از تعیین ۱۰ کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه مقصودی در توضیح جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه ایرادات شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی و طرح اصلاح تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی شد.

وی در توضیح ایراد شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون نظام صنفی، گفت: شورای نگهبان ایرادی نسبت به مصوبه مجلس درباره پلمب واحد صنفی وارد کرد که بدون مجوز شروع به کار کرده و علی‌رغم دریافت یک نوبت اخطاریه، نسبت به اخذ مجوز تا یک ماه اقدام نکرده است.

مقصودی همچنین به رفع ایرادات شورای نگهبان و طرح اصلاح تبصره ۱۳ قانون بودجه سال جاری اشاره و اظهار کرد: طبق قانون بودجه باید همه شرکت‌ها یک درصد از هزینه‌های خود را صرف امور فرهنگی کنند که در جدول ۱۲ برای آن ۳۶ همت پیش بینی شده است. مجلس در این طرح، شرکت‌های زیان‌ده را مستثنی کرده بود که شورای نگهبان ایرادی درباره کاهش درآمدها گرفت که کمیسیون برای رفع آن تصویب کرد که اعتبار مربوط به مصارف جدول تبصره ۱۳ که همان جدول شماره ۱۲ است، در حد وصولی‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تعیین کمیته‌های پولی، ارزی و بانکداری، تأمین مالی، بازار سرمایه و صنعت بیمه، مالیاتی، بازرگانی داخلی، اقتصاد انرژی، دیپلماسی اقتصادی و روابط اقتصاد بین‌الملل، بودجه و امور عمومی، امور مبادلات مرزی و مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه، اصلاح ساختار دولت و ساماندهی شرکت‌های دولتی و اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی خبر داد.