تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3726340
شناسه : 3726340
تاریخ :
اوچا: در شش ماه ۳۰۰ غیرنظامی افغان قربانی انفجار مین شدند اقتصاد ایران: دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل از قربانی شدن دستکم ۳۰۰ غیرنظامی افغان در شش ماه گذشته بر اثر مین و مهمات منفجره خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد تنها در شش ماه گذشته دستکم 300 غیرنظامی افغان قربانی مین و مهمات منفجره در افغانستان شده‌اند.

در گزارش اوچا همچنین آمده است بیشتر قربانیان این حوادث کودکان هستند که حدود 50 درصد آنها حین بازی با تسلیحات نظامی به جا مانده از جنگ، جان خود را از دست دادهاند.

اوچا تصریح می‌کند 89 درصد قربانیان مین و مهمات منفجره در سال گذشته میلادی نیز کودکان بودند.

گزارش دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل خاطرنشان کرد بقایای تسلیحات نظامی به جا مانده در افغانستان، از سال 1989 تا کنون جان  45 هزار نفر را در این کشور گرفته است.

پیش‌تر دفتر معاونت سازمان ملل در کابل (یوناما) نیز اعلام کرده بود سازمان‌های همکار تاکنون بیش از 19 میلیون مین باقی‌مانده را در سراسر افغانستان پاک‌سازی کرده‌اند؛ همچنین در حدود یک‌هزار و 284 کیلومترمربع اراضی آلوده به مین و مهمات منفجرنشده در افغانستان شناسایی شده است که نیاز به پاک‌سازی دارد.

اوچا همچنین هشدار می‌دهد در سال جاری میلادی نبود منابع مالی کافی برای پاکسازی موادانفجاری به جا مانده، جان سه میلیون و 400 هزار نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به‌دلیل جنگ چندین‌ساله در افغانستان، در بسیاری از مناطق این کشور هنوز مین‌ها و مهمات منفجرنشده وجود دارند که تاکنون جان شمار زیادی از شهروندان به‌ویژه کودکان را گرفته‌اند.

انتهای پیام/.