تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726335
شناسه : 3726335
تاریخ :
مطالبه دیرینه خارگی‌ها محقق شد/ ‏سهم ۱۰۰ درصدی بومی‌ها در اشتغال اقتصاد ایران: بوشهر- در حالی که طی گذشته، نیروهای بومی کمتر مورد توجه شرکت‌های مستقر در خارگ قرار می‌گرفتند، با عزم جدی مدیریت پایانه‌های نفتی ایران، سهم خارگی‌ها در اشتغال در این شرکت به ۱۰۰ درصد رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جزیره خارگ به عنوان یکی از نقاط کلیدی در چرخه تولید تا صادرات نفت کشور محسوب می‌شود و بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور از طریق این جزیره استراتژیک صادر می‌شود.

برخورداری از پایانه‌های نفتی بزرگ با اسکله‌های صادرات و تجهیزات مناسب، جزیره خارگ را به هاب صادرات نفت خام به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی کشور تبدیل کرده است و این جزیره در اقتصاد نفتی ایران نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مردم جزیره خارگ در دوره‌های مختلف از جمله دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و در کنار کارکنان صنعت نفت میزبانانی شایسته برای فعالیت‌های تولیدی و صادراتی بوده‌اند.

هرچند تاکنون اقداماتی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات جزیره خارگ صورت گرفته ولی انتظار می‌رود که مسؤولان دستگاه‌های مختلف از بخشداری و شهرداری گرفته تا پتروشیمی و شرکت نفت و پایانه‌های نفتی نگاه ویژه‌تری به درخواست‌های اهالی جزیره داشته باشند.

یکی از مهمترین مطالبات مردم جزیره خارگ از مسؤولان به ویژه صنایع نفت مستقر در این جزیره، اشتغال نیروهای بومی در این شرکت‌ها بوده است و مردم انتظار دارند فرزندانشان در اولویت اشتغال قرار گیرند.

در حالی که در گذشته، نیروهای بومی کمتر مورد توجه شرکت‌های مستقر در جزیره خارگ قرار می‌گرفتند، با عزم جدی مدیریت پایانه‌های نفتی ایران، طی یک سال اخیر، سهم خارگی‌ها در اشتغال در این شرکت به ۱۰۰ درصد رسیده است.

مطالبه دیرینه خارگی‌ها محقق شد/ ‏سهم ۱۰۰ درصدی بومی‌ها در اشتغال

شرکت پایانه‌های نفتی با نگاهی عادلانه به بومی‌های خارگ تلاش کرده تا نیروهای مورد نیاز خود را بر اساس شایسته‌گزینی و عدالت‌محوری از بین اهالی این جزیره انتخاب کند و سهم ۱۰۰ درصدی نیروهای بومی گویای نگاهی ویژه به مطالبه دیرینه اهالی است.

یکی از مسوولیت‌های اجتماعی صنایع نسبت به محیط پیرامونی، توجه به مساله اشتغال است که می‌تواند باعث رفع بسیاری از مسائل و چالش‌های مبتلابه شده و زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه و جغرافیا شود.

اشتغال بومی‌ها در اولویت قرار گرفت

به گفته مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، اشتغال نیروهای بومی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم جزیره خارگ مورد توجه قرار گرفته و در این شرکت نگاه ویژه‌ای به موضوع داریم.

عباس غریبی با اشاره به نگاه ویژه به اشتغال بومی‌های جزیره خارگ تاکید کرد: جوانان خارگی در پیمان‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران مشغول به کار شدند و با پیگیری صورت گرفته شرایط اشتغال نیروهای بومی بهبود یافت.

از سال گذشته تاکنون ۱۰۶ نفر در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارگ مشغول به کار شدند که همه این ۱۰۶ نفر از بومی‌های جزیره هستند وی افزود: یکی از درخواست‌های اهالی بومی از مسئولان شرکت ملی نفت جذب فرزندان آنها در قراردادهای پیمانکاری حجمی مستمر غیر پروژه‌ای است که این مساله را با جدیت دنبال کردیم.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران گفت: در راستای اجرای عدالت در جذب و اشتغال بومیان جزیره کمیته‌ای متشکل از مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال راه اندازی شد تا با رعایت قوانین و مقررات و مصوبات ابلاغی در حوزه جذب نیروی بومی در پیمان‌ها اقدام شود.

غریبی افزود: در یک سال گذشته با ظرفیت‌هایی که ایجاد شد، با تمرکز بر بومی گزینی و با معرفی افراد متقاضی از طریق ادارات ذیربط جزیره خارگ اقدامات مثبتی در خصوص به کارگیری جوانان خارگی و استان در پیمان‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران صورت گرفت که در قالب همین رویکرد تعدادی از آنان مشغول به کار شدند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: تلاش این شرکت و ما بهبود شرایط اشتغال نیروهای بومی می‌باشد و باید در سال پیش رو نیز همه مسئولان متولی این بخش در راستای تحقق این مهم گام بردارند.

مطالبه دیرینه خارگی‌ها محقق شد/ ‏سهم ۱۰۰ درصدی بومی‌ها در اشتغال

وی تاکید کرد: مهارت‌افزایی نیروهای بومی را به عنوان یک برنامه مهم دنبال کرده و در قالب یک تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای، زممینه‌ای فراهم شده تا متقاضیان اشتغال در جزیره خارگ فرصت مناسبی برای مهارت‌افزایی و اشتغال پیدا کنند و انتظار داریم جوانان در این دوره‌ها شرکت کنند.

غریبی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۶ نفر در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارگ مشغول به کار شدند که همه این ۱۰۶ نفر از بومی‌های جزیره هستند و ما افتخار می‌کنیم که از نیروهای شایسته و توانمند بومی استفاده کنیم.

خارگی‌ها این خدمات را فراموش نمی‌کنند

یکی از اهالی جزیره خارگ با تقدیر از نگاه ویژه به مطالبات جامعه محلی اظهار کرد: سال‌ها است که ما از مسؤولان می‌خواستیم که فکری به حال جوانان بیکار جزیره خارگ کنند ولی این صداها شنیده نمی‌شد.

احمدی اضافه کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر نگاه‌ها تغییر کرده و مردم جزیره خارگ به خاطر سهم کامل بومی‌ها در اشتغال پایانه‌های نفتی قدردان مسؤولان این شرکت هستند.

خواجه یکی دیگر از اهالی جزیره خارگ نیز با اشاره به اینکه اشتغال جوانان بومی به نوعی ادای عدالت در جزیره خارگ است افزود: امید داریم که این نگاه در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

مطالبه دیرینه خارگی‌ها محقق شد/ ‏سهم ۱۰۰ درصدی بومی‌ها در اشتغال

مردم قدرشناس جزیره خاگ بی‌شک متوجه این نگاه ویژه به جوانان بومی خواهند شد و اشتغال نیروهای بومی در شرکت پایانه‌های نفتی علاوه بر اینکه موجب رفع مشکل بیکاری در جزیره خارگ می‌شود، به نفع شرکت پایانه‌های نفتی نیز خواهد بود.

انتظار می‌رود دیگر شرکت‌ها و صنایع مستقر در جزیره خارگ نیز با این نگاه به نیروهای بومی ورود کرده و زمینه‌ساز رفع کامل بیکاری در جزیره خارگ شوند.

اشتغال نیروهای بومی علاوه بر اینکه در رفع مشکلات جامعه محلی نقش دارد، هزینه‌های شرکت‌های مستقر را نیز کاهش داده و منافع بسیار زیادی برای شرکت‌ها نیز دارد.