تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3726321
شناسه : 3726321
تاریخ :
پای هوش مصنوعی به تولید تصاویر کودک آزاری باز شد اقتصاد ایران: طبق گزارشی جدید از هوش مصنوعی برای تولید دیپ فیک تصاویر سواستفاده جنسی کودکان از قربانیان واقعی چنین رویدادهایی استفاده شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، بنیاد نظارت اینترنت(IWF) اعلام کرد ابزارهای هوش مصنوعی که برای ایجاد این تصاویر به کار گرفته شده اند در انگلیس قانونی هستند، اما تصاویر سواستفاده جنسی ابداع شده با هوش مصنوعی غیر قانونی به حساب می آیند.

طبق تحقیق این بنیاد، تصاویر یکی از قربانیان کودک آزاری زمانیکه ۳ تا ۸ ساله بود، توسط فرد آزارگر منتشر شده است. این موسسه غیرانتفاعی اعلام کرد کودک مذکور در سال ۲۰۱۳ توسط پلیس نجات یافت اما بعد کاربران دارک وب از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصاویر رایانشی جدید از وی استفاده کردند.

افراد کودک آزار انبوهی از تصاویر قربانیانی که نام آنها مشخص شده را در اختیار دارند و آنها را در مدل های هوش مصنوعی برای تولید محتوای جدید به کار می گیرند.

این سازمان اعلام کرد یک مدل هوش مصنوعی برای تولید تصاویر جدید از کودک گفته شده یافته که قابل دانلود هستند. این درحالی است که قربانی مذکور هم اکنون در دهه ۲۰ زندگی خود است.

طبق گزارش ها یک کاربر دارک وب، صفحه اینترنتی ناشناسی حاوی لینک هایی از مدل های هوش مصنوعی برای ۱۲۸ قربانی پرونده های کودک آزاری را به اشتراک گذاشته است. مدل های هوش مصنوعی دیگر نیز می توانند محتوای هرزنگاری از کودکان سلبریتی بسازند.