تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726287
شناسه : 3726287
تاریخ :
مشارکت ۱۵۰ قاری قرآن در اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۵۰ قاری قرآن کریم از استان برای مشارکت در طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اهدای ۴۶۰ کرسی تلاوت قرآن کریم به مساجد چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی‌بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن است.

وی افزود: در این طرح برپایی کرسی‌های تلاوت، برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم، برپایی جلسات آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن، برگزاری طرح تفسیر نور، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری طرح تلاوت نور، برپایی کلاس‌های آموزش تجوید، صوت، لحن و اذان در دستور کار قرار دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری به سخنان مقام معظم رهبری در روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در حسینیه امام خمینی (رضوان‌الله تعالی‌علیه) اشاره کرد که ایشان فرمودند: «ای کاش، ای کاش هر مسجد یک محفل تلاوت قرآن داشت».

حجت‌پناه عنوان کرد: این اقدام با مساعدت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بوده و مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری در این طرح، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم را در قالب اجرای کرسی تلاوت در مصلی‌های نماز جمعه در سراسر استان دریافت خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ قاری قرآن کریم از استان چهارمحال و بختیاری برای مشارکت در طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این طرح از قاریان استان درخواست می‌شود پس از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی «https://bachehayemasjed.ir/signin» با مراجعه به پیوند« B۲n.ir/z۰۹۲۱۲» نسبت به اعلام آمادگی خود برای تقویت و ساماندهی اجرای این طرح در برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی مستمر، ایجاد گعده‌های قرآنی، جلسات سنتی قرآن، جلسات آموزشی روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و… در مساجد اقدام نموده و این ستاد را یاری کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تاکنون ۲۳۱ محفل کرسی تلاوت قرآن کریم در طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در استان اجرا شده است و مدیران کانون‌های مساجد می‌توانند به آسانی در سامانه «بچه‌های مسجد» درخواست حضور قاری قرآن را ثبت کرده و برنامه‌های کرسی تلاوت را با حضور قاریانی که برای حضور در کرسی‌های تلاوت با ثبت‌نام در سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند، انجام دهند.

حجت‌پناه ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راه حل‌های مؤثر برای انسجام بخشی به برنامه‌های قرآنی در مساجد اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» است، در این فراخوان از قاریان استان درخواست شده است با ثبت نام خود برای تقویت و ساماندهی اجرای این طرح در برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی مستمر، ایجاد گعده‌های قرآنی، جلسات سنتی قرآن، جلسات آموزشی روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و… در مساجد، این ستاد را یاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تداوم، نظم و انسجام در اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از راهکارهای تحقق عملی طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» است، افزود: در برپایی کرسی‌های تلاوت در طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن»، بیان نکات تفسیری آیات قرائت شده به جذابیت و رونق‌بخشی به این طرح کمک کرده و باعث گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به ویژه برنامه‌های قرآنی در مساجد خواهد شد.