تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3726271
شناسه : 3726271
تاریخ :
وجود ۱۹ پدبالگرد در شمال شرق تهران اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۴ تهران از وجود ۱۹ پدبالگرد در شمال شرق شهر پایتخت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ تهران با اشاره به آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح منطقه ۴ گفت: با عنایت به گسترش خدمات اورژانس هوایی از لحاظ کمی و کیفی و تنوع خدمات در سال‌های اخیر و بنا بر سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور خدمات اورژانس هوایی به شدت حال فراگیری و توسعه است و یکی از استراتژی‌های نظام سلامت به شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا تعداد زیادی مأموریت ثانویه (انتقال بیمار از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر) و تعداد قابل توجهی مأموریت ویژه (انتقال عضو پیوندی، کمک رسانی در حوادث طبیعی (سیل و زلزله)، انتقال خون، شناسایی منطقه حادثه جهت امدادرسانی و …) را نیز انجام می‌دهند.

کمالی زاده گفت: با توجه به این حجم مأموریت و افزایش این مأموریت‌ها در آینده نزدیک نیاز به ساخت محل ایمن جهت فرود(landing ) و خروج (take off) بالگرد در مکان‌های مخصوص و بیمارستان‌ها شدیداً مورد نیاز می‌باشد.

شهردار منطقه ۴ گفت: با توجه به این مهم و در این راستا ستاد مدیریت بحران منطقه با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست به احداث و بهسازی ۲ پد بالگرد در سطح این منطقه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت استانداردهای لازم، ۱۹ پد بالگرد در سطح منطقه با حضور قادری مدیریت اورژانس هوایی استان تهران نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.