تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726160
شناسه : 3726160
تاریخ :
پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی» در قم رونمایی شد اقتصاد ایران: قم- آیین رونمایی از پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی: قصه کربلا به روایت خیمه» با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی قم برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، انتشارات شهید کاظمی و خانه مطبوعات قم، آیین رونمایی از پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی: قصه کربلا به روایت خیمه» با حضور زینب ایمان طلب، نویسنده و کارشناس کودک و نوجوان؛ فخرالدین یوسف پور مدیرخانه مطبوعات استان؛ صادق فلاح پور مسوول کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)؛ امیرحسامی نژاد، عکاس آیینی؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی و اصحاب رسانه در محل بخش نوجوان کتابخانه مرکزی قم برگزار شد.

استفاده از زبان هنر و کتاب برای آشنایی نسل جدید با فرهنگ حسینی

فخرالدین یوسف پور، مدیرخانه مطبوعات استان در این نشست گفت: پیوند نسل آینده که کودکان و نوجوانان امروز هستند با کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در سال‌های اخیر با محوریت کتابخانه های عمومی در استان شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از زبان هنر و کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ حسینی و عاشورا بسیار مهم است که در این کتاب به زبان کودکانه و در این پویش به زبان هنر این اتفاق رقم خورده است.

مدیر خانه مطبوعات استان در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه همواره تلاش کرده ایم تا نگاه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و امیدواریم سایر دستگاه‌های استان نیز با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی همراهی و هم افزایی لازم را در این زمینه داشته باشند.

همچنین، زینب ایمان طلب، نویسنده و کارشناس کتاب کودک و نوجوان نیز در این نشست به معرفی کتاب خیمه ماهتابی پرداخت.

برگزاری پویش مطالعاتی «خیمه ماهتابی» با همکاری کتابخانه های عمومی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به رونمایی از کتاب «خیمه ماهتابی» با موضوع حادثه عاشورا گفت: دانش آموزان نوجوان و نونهال می‌توانند با تهیه این کتاب در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: این کتاب در تمامی کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور و کتابخانه‌های عمومی استان قابل عرضه است.

مهدی توکلیان از نوجوانان و نونهالان خواست بعد از مطالعه کتاب تولید محتوای خلاقانه خود از این اثر را درقالب نقاشی، کاردستی، کلیپ با ویدئوی معرفی خود به دبیرخانه پویش ارسال کنند.
یادآور می‌شود که شرکت کننده گان می‌توانند با ارسال عدد ۱۵ به شماره ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ در این مسابقه کتابخوانی ملی شرکت کنند. این پویش از امروز تا اربعین حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همچنین شرکت کنندگان نوجوان و نونهال در این پویش علاوه بر بسته‌های فرهنگی و تمبر منسوب به حرم امام حسین (ع) به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی نیز دریافت می‌کنند.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای کودک و نوجوان، به خوانش بخش‌هایی از کتاب و ارائه دیدگاه خود از مطالعه کتاب پرداختند.

در پایان این نشست، از لوح پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی» رونمایی و با حضور جمعی از مسئولین و اعضای کودک و نوجوان، جملاتی به یادگار بر آن ثبت شد.

کتاب «خیمه ماهتابی» نوشته فاطمه‌سادات موسوی در ۷۶ صفحه و با نثری روان نگارش شده است و دو خط داستانی فانتزی و تاریخی دارد. در خط فانتزی قهرمان داستان که خیمه‌ای با توانایی‌های خاص و شگفت‌انگیز است، معرفی می‌شود.

گفتنی است که این کتاب در ایام محرم سال گذشته با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و انتشارات شهید کاظمی و با حضور نویسنده اثر در کتابخانه عمومی شهدای نوبهار رونمایی شد.