تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726145
شناسه : 3726145
تاریخ :
آمادگی ۴۷ پایگاه امداد و نجات در کرمانشاه طی ایام اربعین سال جاری اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی ۴۷ پایگاه و پست امداد و نجات هلال احمر در این استان برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران طی ایام اربعین حسینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به استقرار پایگاه‌های امدادی و بهداشتی در عراق اشاره و اظهار کرد: همه تلاش ما این است که همانند سنوات گذشته در مسیر منذریه تا خانقین، استقرار پایگاه‌های امدادی و بهداشتی را جهت امداد رسانی‌های لازم در خاک عراق داشته باشیم.

وی همچنین از استقرار پایگاه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: در این پایگاه‌ها روحانیون برای پاسخ به سوالات شرعی، برپایی نماز جماعت و زیارت عاشورا حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: طی ایام اربعین در پایگاه‌های فرهنگی این سازمان مراسم‌های فرهنگی و مذهبی نیز برگزار خواهد شد.

محمدی با تاکید بر اجرای پویش «زائر یار» و «مرهم زائر»، بیان کرد: در این پویش افرادی که در منزل داروهای اضافه دارند به جمعیت هلال احمر تحویل خواهند داد و تا قبل از اربعین داروها جمع‌آوری و در اختیار پزشکان و داروخانه‌های هلال احمر قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص نحوه توزیع این داروها، افزود: همه داروها کنترل و جمع‌آوری خواهد شد و در درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در داخل کشور و نیز کشور عراق استفاده خواهد شد.

محمدی با اشاره به برگزاری کنگره سلامت در اربعین طی روزهای یازدهم و دوازدهم مردادماه، گفت: استان کرمانشاه قطعاً در این کنگره حضور پر رنگی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طی ایام اربعین ۴۷ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در مسیر شهر کنگاور به سمت حمیل و جاده‌های منتهی به مرز خسروی استقرار خواهند یافت.